حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه سنخواست عنوان کرد؛

رای به کسانی دهیم که امید به خدا دارند نه امید به غرب

حجت‌الاسلام «علیزاده» گفت: در انتخابات کسی را انتخاب کنیم که به خدا امید داشته و شعارش ما می‌توانیم باشد، نه کسی که امید به غیر خدا بسته و منتظر لطف کدخدا باشد.
کد خبر: ۴۶۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ - 14June 2021

به کسانی رای دهیم که امید به خدا دارند نه امید به غرب///سلام/// درصورت نیاز به اصلاح حذف نگردد ممنون//حجتالاسلام «مصیب علیزاده» امام جمعه سنخواست در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس در بجنورد در خصوص شاخص های فرد اصلح در انتخابات اظهار داشت: اولین معیار و شاخصه منتخب اصلح، مومن بودن است یعنی ایمان به خدا و توجه به ناظر بودن خداست، منتخب اصلح باید مومن، باتقوا باشد، چرا که برخورداری از چنین ویژگی‌ اخلاقی عامل موفقیت در همه میدان هاست.

علیزاده گفت: باید فرد مومن انتخاب شود تا در تحقق بخشیدن اهداف و آرمان شهداء و امام شهدا و رهبری از هیچ کوششی فروگذاری نکند.
 
وی ادامه داد: شاخصه دوم منتخب اصلح؛ انقلابی و جهادی بودن است یعنی کسی را انتخاب کنیم که دارای همت بلند و پرکار باشد، در خدمت به مردم شب و روز نشناسد و در کارهایش تدبیر داشته باشد، شجاع باشد (ترسو و محافظه کار نباشد) دارای عملکرد جهادی و انقلابی باشد، برای خدا کار کند، بدون توقع و منت، مثل سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خالصانه و دلسوزانه و از روی مهر و محبت تلاش کند به کسانی که این چنین هستند باید رای بدهیم.
 
این مسئول عنوان کرد: برخی گمان می کنند اگر جهادی و انقلابی نباشیم و در مقابل دشمن کوتاه بیاییم دنیای خوبی خواهیم داشت در حالی که به فرموده امام صادق (ع) اگر روحیه جهادی را ترک کنیم دچار ذلت خواهیم شد که نمونه بارز آن مساله برجام بی فرجام است. که باید از آن عبرت گرفت، عده ای میگفتند باید با کدخدای دهکده جهانی کنار آمد، و از جهاد در مقابل دشمن غافل شدند و دیدید که جزء خسران عظیم برای کشور ما چیزی نداشت.
 
امام جمعه سنخواست افزود: شاخصه سوم منتخب اصلح اعتدال در اقتصاد، و تبلیغات انتخاباتی است؛ یعنی با دقت در شیوه‌های تبلیغات انتخاباتی و میزان هزینه های انتخاباتی کاندیداها، می‌توان فرد اصلح را شناخت.

وی ادامه داد: میزان هزینه های تبلیغاتی کاندیداها و چگونگی هزینه کرد آن مهم است و می‌تواند معیاری باشد برای شناخت آگاهانه کاندیدای مورد اعتماد برای مسئولیت.

این مسئول با بیان اینکه اگر مسئولی بر سر کار آید که قبل از ورود به جایگاه خود را وامدار دیگران کرده و مجبور باشد در زمان مسولیت وام آن ها را ادا کند نان هایی به قرض گرفته باشد و بخواهد به پست و مقام که رسید، قرض خود را ادا کند به درد مسولیت نمی‌خورد؛ تصریح کرد: اینکه شخصی برای کسب آرا خود را به صاحبان ثروت، صاحبان قدرت، نزدیک کند و از تبلیغات نامتعارف استفاده کند این شخص در آینده نمیتواند خدمت صادقانه به مردم داشته باشد.

حجت‌الاسلام علیزاده خاطر‌نشان کرد: امید به لطف خدا و امید به آینده خوب است؛ کسی را انتخاب کنیم که به خدا امید داشته و شعارش ما می‌توانیم باشد، نه کسی که امید به غیر خدا بسته و منتظر لطف کدخدا باشد. امید به خدا ،نصرت او را به همراه دارد و در صورتی که امیدوار به لطف خدا باشیم خدا یاریمان میکند، به کسانی رای دهیم که امید به خدا دارند نه امید به غرب.

وی افزود: متاسفانه امروز یک جریانی در داخل کشور و خارج کشور وجود دارد برای دمیدن روح یاس و نا امیدی به جای دمیدن روح امید و میگویند خزانه خالی است، جنگ بر کشور ما سایه انداخته، آمريکا با يک بمبش می‌تواند تمام سيستم‌های نظامی ما را از کار بيندازد، ما باید برای رفع تحریم‌ها با کد‌خدای دهکده جهانی بسازیم و مهملاتی از این قبیل و از دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی، از عزت و اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی، حرفی نمیزنند.

علیزاده ادامه داد: بدترین حادثه یک ملت این است که امیدش به آینده را از دست بدهد باید بدانیم که حرکت و همت امیدوارانه حلال مشکلات کشور است و جوانان ما در همه میدان‌ها سرمایه امید کشورند.

امام جمعه سنخواست گفت: شاخصه پنجم منتخب اصلح، دشمن شناس بودن است یعنی ند قرار دارند، قَالَ اجْعَلْنِي عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيم بر طبق آیه شریفه یک حاکم اسلامی، هم باید پاکدست و درستکار باشد و هم دانا و توانمند، یعنی تعهد در کنار تخصص، هر کدام از این دو ویژگی اگر در یک مسئول نباشد کشور دچار مشکل می گردد.

این مسئول ادامه داد: اگر مسئولی متعهد باشد ولی تخصص و علم کافی برای تصدی مسئولیت نداشته باشد با تصمیمات نادرست، بیت‌المال را هدر می‌دهد و کشورش را به چالش می کشد، همچنین اگر تخصص داشته باشد ولی انسان پاکدست و درستکاری نباشد همان اتفاقی را شاهد خواهیم بود که هر از چندگاهی خبر آن را میشنویم، اتفاقاتی که موجب سلب اعتماد مردم از حکومت اسلامی می شود.
 
وی عنوان کرد: باید منتخب ما پاکدست و باتقوا باشد تا بتوان برای واگذاری مسئولیت به او اعتماد کرد؛ اولین و مهمترین شرط واگذاری مسئولیت تقواست.
 
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه: شاخصه ششم منتخب اصلح، مقاوم و استکبارستیز بودن است به کسانی رای دهیم که دشمن از آنها می ترسد، نه آنها که از دشمن می ترسند؛ افزود: مدیر شجاع مثل فرمانده شجاع کارها را پیش می‌برد و دشمن نمی‌تواند از راه ترس بر تصمیمات او اثر بگذارند اگر منتخب ما فردی ترسو باشد که فقط سخن از گفت‌وگو و مذاکره داشته باشد نه توانمندی، مبارزه و مقابله با دشمن دچار ذلت و خواری خواهیم شد.

وی ادامه داد: تلاش کنیم کسانی سر کار بیایند که مصداق (إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا) باشند اهل ایستادگی باشند و در مقابل توپ و تشر ، زورگویان و قدرتمندان، شجاع باشند و خود را نبازند مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، بر خلاف تسلیم.

این مسئول گفت: شاخصه هفتم منتخب اصلح برای ریاست جمهوری تخصص و کاردانی است یعنی کسی را انتخاب کنیم با کفایت و کارآمد و متعهد و متخصص باشد. 

علیزاده عنوان کرد: شاخصه هشتم منتخب اصلح، با تقوا و پاکدست بودن است إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ بی‌تردید گرامی‌ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست به کسانی رای دهیم که در نزد خداوند، گرامی تر هستند، نه آنان که مورد حمایت شبکه‌های ماهواره‌ای اند.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: شاخصه نهم منتخب اصلح، راستگویی و درستکاری است، کسی که دروغگو و منافق نباشد؛ کسی را انتخاب کنیم  که بامردم راستگو وصادق باشد، با تقلب و خدعه و فریب و دورویی با مردم برخورد نکند، از دو رو‌ها و دورنگ‌ها و ظاهر و باطن، مختلف ها، باید ترسید، خیلی اوقات در طول تاریخ، اسلام از این دو رنگی‌ها، یکی نبودن ظاهر و باطن اشخاص، ضربه خورده است.

وی ادامه داد: شاخصه دهم منتخب اصلح‌، توکل به خدا و عدم اعتماد به دشمن است؛ هنگام انتخابات دقت کنیم که کدام کاندیدا به خدا توکل دارد و کدام به غرب تکیه کرده است؛ توکل موجب امید به خدا می‌شود، این امید در مسئولان موجب می‌شود در محاسبات خودشان خدا و خواست او را در نظر بگیرند و از او درخواست کمک کنند.
 
امام جمعه سنخواست متذکر شد: شاخصه یازدهم منتخب اصلح، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به تولید داخلی است وقتی می‌توانیم باتکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی سر پا بایستیم چرا دست خود را در مقابل بیگانگان دراز کنیم از تحریم‌ها نترسیم و از ترس تحریم‌ها سلطه دشمن را نپذیریم و اجازه نفوذ را به دشمن ندهیم؛ کسانی که به توانمندی نیروهای داخلی ایمان دارند و غرب‌گرا نیستند باید انتخاب گردند؛ به کسی رای دهیم که تکیه و توکل‌اش بر خدا باشد و با تمام وجود به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی معتقد باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار