مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

امام خمینی (ره) از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: بدون شک یکی از شاگردان خلف ششمین امام شیعیان، حضرت امام خمینی (ره) بودند که با الهام از آثار و برکات ائمه اطهار (ع) در مقابل ظلم و ستم ستمکاران و جهانخواران ایستادند.
کد خبر: ۴۶۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ - 10June 2021

امام خمینی (ره) از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بودحجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، با بیان این‌که امام جعفر صادق (ع) را می‌توان به‌نوعی بازگوکننده و تشریح‌کننده اعمال و عقاید تشیع دانست، اظهار داشت: این موضوع به‌دلیل شرایط مساعدی است که در اواخر فروپاشی «بنی‌امیه» و روی کار آمدن «بنی‌عباس» برای امام جعفر صادق (ع) روی داد که ایشان توانستند از فشار‌های بسیاری که حکومت «بنی‌امیه» بر پدران‌شان روا می‌داشتند، رهایی یابند؛ وگرنه شروع و انتصاب تشیع را باید از زمان نبی مکرم اسلام (ص) و از خود ایشان دانست.

وی افزود: شاگردان فراوانی در مکتب امام صادق (ع) زمان رشد و تربیت یافته‌اند و این تربیت نه فقط محصور و محدود به زمان حیات با برکت ایشان نبود؛ بلکه در طول قرن‌ها نیز جاری و ساری بوده است. بدون شک یکی از شاگردان خلف ششمین امام شیعیان، حضرت امام خمینی (ره) بودند که با الهام از آثار و برکات ائمه اطهار (ع) در مقابل ظلم و ستم ستمکاران و جهانخواران ایستادند و پرچمدار احیای اسلام ناب محمدی (ص) در عصر حاضر شدند.

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: اینکه امسال ایام رحلت امام خمینی (ره) مصادف با ایام شهادت امام صادق (ع) بود، یک ریشه تاریخی دارد و این ریشه به سال ۱۳۴۲ برمی‌گردد؛ یعنی دوم خرداد آن سال که حضرت امام خمینی (ره) به دعوت حضرت آیت‌الله «گلپایگانی» با حضور طلاب و مردم «قم» مراسم سخنرانی افشاگرانه‌ای به‌مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) داشتند و این سخنرانی سرآغاز ماجرای تبعید ایشان از میهن و قیام خونین ۱۵ خرداد شد. امسال نیز این ایام در تقویم در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها