عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

قدرت، عزت و آزادی مهمترین میراث امام خمینی (ره) برای امت اسلام است

«صفار هرندی» مهم‌ترین میراث امام خمینی (ره) برای نظام، ملت و امت‌های اسلامی در سراسر عالم را کسب عزت، استقلال و آزادی در چارچوب شریعت و حکم الهی عنوان کرد.
کد خبر: ۴۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ - 03June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدحسین صفار هرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سی‌ودومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که با حضور کارکنان سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبیین جایگاه والای این امام همام در توسعه و تثبیت مکتب تشیع در قرون اسلامی، امام خمینی (ره) را یکی از شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) دانست و اظهار داشت: آنچه تاکنون از شخصیت امام خمینی(ره) می‌دانیم، در مقایسه با آنچه از بسیاری جنبه‌های شخصیتی و معرفتی ایشان که همچنان محفوظ ماند بسیار اندک است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از فعالیت امام (ره) برای تحقق انقلاب که منجر به تبعید ایشان از ایران شد، افزود: تبعید امام خمینی (ره) به نجف که از سوی برخی نفوذیان به رژیم پهلوی دیکته شد، باعث ایجاد جایگاه عظیم ایشان در میان علما و مراجع تشیع شد.

صفار هرندی ضمن تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و ارادت ایشان به مراجع بزرگ شیعه در نجف، به بررسی جایگاه ایشان در میان طلاب جوان در نجف پرداخت و آنان را شیفته شخصیت شجاعانه امام (ره) در مقابله با رژیم الحادی پهلوی و مبادی کفر عنوان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمان حاضر نیز بسیاری تلاش دارند تا شخصیت وجودی امام خمینی (ره) و تاثیر ایشان در تحقق جمهوری اسلامی ایران را کمرنگ جلوه دهند، علاقه‌مندان به آشنایی با ابعاد مختلف شخصیت امام را به مطالعه کتاب «الف لام خمینی» دعوت کرد و آن را یکی از بهترین آثار در معرفی امام از پیش از تولد تا دوران زعامت ایشان بر جامعه مسلمین دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به نقش رهبر معظم انقلاب در ادامه حرکت انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در مسیر فعالیت‌های انقلابی خود شاگردان بسیاری را برای تداوم مکتب و مسیر انقلاب تربیت کردند که حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای یکی از این شاگردان بودند که بعد از ایشان زعامت امور مسلمین را در دست گرفتند.

صفار هرندی همچنین روز رحلت امام خمینی (ره) را فرصتی برای شناخت بیشتر و پاک کردن تحریف‌ها و معرفی چهره واقعی ایشان دانست.

وی ابراز داشت: انقلابی که توسط این مرد خدا شکل گرفت علیرغم تمام دشمنی‌های داخلی و خارجی همچنان درخشندگی خود را دارد و اگر آیندگان تاریخ این ایام را مرور کنند در بین افرادی که در پیشرفت‌های کشور نقش داشته نام شاگرد امام یعنی رهبر معظم انقلاب بیش از هر نام دیگری می‌درخشد.

صفار هرندی افزود: فتوحات بنیانگذار انقلاب اسلامی در دوره شاگرد ایشان عینیت یافت که یکی از این فتوحات شکل‌گیری نظام بین‌الملل اسلامی است و زمانی که حرف از ایران زده می‌شود منظور ایرانی است که جبهه مقاومت و اسلام را در سراسر دنیا حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به اذعان رسانه‌های بیگانه از جمله نیویورک پست نفوذ ایران در منطقه روبه گسترش است و ابرقدرت‌ها رو به افول هستند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود به افول این قدرت‌ها در جهان اشاره داشته‌اند که این امر نشان از حکمت ایشان بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران با قدرتی که داشت در اوج تحریم‌ها رسانه‌های دشمن را وادار کرد که بگویند اراده ایران بر اراده‌های ابرقدرت در منطقه غلبه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار