امام جمعه شهرستان «مهریز»:

رمز موفقیت مردم و مسئولین ما پشتیبانی از «ولایت فقیه» است

حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» گفت: در ابعاد مختلف ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌ها را کسی نمی‌تواند کتمان کند، امروز رمز موفقیت مردم ما و مسئولین ما پشتیبانی از ولایت فقیه است و ایشان حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۶۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ - 04June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا محی‌الدینی» امام جمعه شهرستان «مهریز» در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سخنان امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: حضرت صادق (ع) ما را به تقوا، دینداری و کوشش در امر دین، جهاد در راه خدا و صداقت، صداقت در گفتار، در رفتار سفارش کردند.

وی با بیان اینکه یکی از سفارشات امام صادق (ع) امانت داری است افزود: امانت‌ها را حفظ کنید؛ مال، آبرو و زندگی مردم، آنچه که نزد ما امانت است در حفظ امانت‌ها بکوشید. همسایه خود را اذیت و آزار نکنید، به خانواده خود اذیت و آزار نرسانیم. کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستیم گاهی اوقات گلایه‌هایی که در روابط خانوادگی و اجتماعی دارند که زیبنده یک شیعه امام جعفر صادق نیست. 

امام جمعه مهریز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: خصایص و ویژگی‌های  حضرت امام صادق (ع) برای مردم به ویژه مسئولان الگوی جاودان است. یک الگوی به تمام معناست. رفتار ما برگرفته از رفتار رسول خداست و تاکید داشتند و معتقد بودند زندگی را بر زندگی پیامبر و اهل طهارت و اسلام بنا کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های امام راحل (ره) ادامه داد: دلسوزی مردم، صداقت با مردم، تلاش برای حفظ کرامت و عزت مردم از ویژگی های امام خمینی (ره) بود. شجاعت و تدبیر در کنار علم و فضل جهان، یک عالم و فقیه بود، اما یک فقیه شجاع، یک فقیه با بصیرت، در برابر ظالمان سر خم نمی‌کرد، در مقابل ظالمان می‌ترسید.

امام جمعه مهریز با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) ادامه داد: امام می‌فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، در مقابل شاه و رژیم ستم شاهی در سال ۴۲ در آن مبارزات، قیام و آوازه آن قیام و حرکت امام از معنویات و عبودیت امام بود.

وی با بیان اینکه امام به تمام معنا  معنوی و عاقل بود افزود: امامی که در برابر ظالمان نمی‌ترسید و حرفش را می‌زد، اما در روضه امام حسین (علیه السلام) شرکت می‌کرد و در پهنای صورت اشک می‌ریخت. این‌ها نشان از معنویت امام است. در زمانی که در نجف اشرف بودند هر روز زائر قبر آقا امیرالمومنین (علیه السلام) بودند و زیارت جامعه امام ترک نمی‌شد، اما به خبرنگاران وقتی با وی مصاحبه می‌کردند و مصاحبه ی بسیار مهمی بود و تمام دنیا مشاهده می‌کردند مصاحبه را تعطیل می‌کند و می‌گوید من باید به نماز برسم، این معنویت و عبادت است. این‌ها از ویژگی‌های امام راحل بود.

امام جمعه شهرستان مهریز با بیان اینکه روح عزت طلبی امام را می‌توان در روحیه استکبارستیزی ایشان مشاهده کرد عنوان کرد: ظلم ستیزی امام، استکبارستیزی و استبداد ستیزی، عدم تحمل ظلم و فساد از شاخصه‌های امام و خط امام بود. ایشان در طول مبارزه شان تلاش نمودند این حقیقت را برای ملت آشکار کنند و راهی را برای ملت تسهیل کردند که امروز بعد از ۳۲ سال از رحلت امام این راه را رهبر عزیز و فرزانه و جانشین برخط شایسته امام یعنی امام خامنه‌ای عزیز دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «دستیابی به استقلال در گرو استقامت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی آمریکاست» که امروز نیز در سخنانشان اشاره کردند. امروز جانشین امام راحل (ره) که رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشند راه ایشان را ادامه می‌دهند، مسیر ایشان همان مسیر امام و عزت همگان است.

خطیب نماز جمعه مهریز با بیان اینکه با رحلت امام ملت ایران عزادار شد، اما کام ایران و ملت ایران شیرین و شاد شد، اظهار داشت: انتخاب به حق و شایسته مقام معظم رهبری کام ملت ایران را شیرین کرد. هدایت و رهبری ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سال ۶۸ به دست گرفتند و دوست و دشمن امروز اعتراض دارند که تدبیر ایشان، اقتدار ایشان، باعث امنیت و آرامش کشور است.

وی یادآور شد: در ابعاد مختلف ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر توطئه‌ها را کسی نمی‌تواند کتمان کند، امروز رمز موفقیت مردم ما و مسئولین ما پشتیبانی از ولایت فقیه است و ایشان به عنوان محور و اساس و حافظ ارزش‌های انقلابی اسلامی است و می‌دانیم که ملت ما این کار‌ها را انجام می‌دهد و ضرر نخواهیم کرد.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد ادامه داد: قیام خونین مردم ایران در سال ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران بود. آفریننده آن قیام الهی بود و سند مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد بود.

وی افزود: مهمترین عوامل شکل دهنده قیام ۱۵ خرداد احساس بارز و عمیق حضور مردم بود. در مقابل توهین به مقدسات، توهین به امام و ظلم، مردم ایستادند. در مقابل ارزش ستیزی، دین ستیزی، به حاشیه راندن دین از یک طرف و حاکم کردن ارزش‌های مرده غربی ایستادگی کردند.

امام جمعه شهرستان مهریز در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مردم با قیام خود در مقابل ناهنجاری‌ها ایستادند که کار بسیار زیبا و ارزشمندی بود و تا به امروز هم این ایستادگی ادامه دارد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری یعنی امام صادق (علیه السلام) ادامه داد: دوران امامت ایشان دوران شکوفایی اساس تشیع بود، امام صادق (علیه السلام) با دو گونه انحراف در دوران خود مواجه بودند و در جامعه اسلامی آن روز، دو انقلاب وجود داشت که امام صادق (علیه السلام) با آن مبارزه کردند. یک انحراف سیاسی و حکومتی، که حاکمان آن حاکمان ظالم عباسی بودند، اما با این حاکمان مبارزه کرد و با تربیت شاگردان و مکتب امام باقر و امام صادق دین اسلام احیا شد.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی با بیان اینکه امام صادق (ع) زنده کننده مذهب تشیع بود، گفت: دومین کاری که امام صادق با آن مبارزه کردند انحراف اعتقادی و فکری بود که خطرناک‌تر از انحراف اول است. اعتقاد و فکر مردم را امام به صورت تفکر صحیح تبیین کرد و میان جامعه آن روز گذاشت. امت اسلام در معرض گمراهی و انحراف از واقعیت قرار گرفت، بعد از حادثه عاشورا مردم را داشتند از بین می‌بردند و امام صادق (علیه السلام) با آن مبارزه کردند و حیات تازه‌ای حضرت به مکتب اسلام بخشیدند که این کار بزرگ کار امام صادق (علیه السلام) است که انشاالله در شب و روز شهادت این بزرگوار اقامه عزا داشته باشیم.

امام جمعه مهریز با اشاره به برگزاری انتخابات ادامه داد: حادثه رخداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در کشور هستیم، توصیه‌هایی را مقام معظم رهبری داشتند. همه ما باید بدانیم شرکت در انتخابات یک امر لازم است، تکرار جملات رهبری خوب است، ایشان فرمودند: «یک روزی من در سخنرانی با نمایندگان مجلس گفتم نخبگان جامعه مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند و نفوذ کلام کنند». امروز فرمودند همه ما وظیفه داریم، تک‌تک آحاد جامعه وظیفه دارند مردم را تشویق به شرکت در انتخابات و رای دادن کنند، خانواده‌های خود را تشویق کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شرکت در انتخابات یک فریضه دینی است، واجب است و عدم حضور در انتخابات یک گناه کبیره است چرا؟ چون عدم حضور باعث عدم ثبات کشور می‌شود، باعث زبان درازی یاوه گویان، مخصوصاً استکبار خواهد شد. اینکه مردم می‌گویند خسته شدند، مشکلات زیادی دارند همه ما می‌دانیم کسی نیست که نداند چقدر مشکل در کشور است، پس با دقت در انتخابات شرکت کنیم درغیر اینصورت یک گناه نابخشودنی است.

محی الدینی افزود: شرکت مردم در انتخابات باعث اقتدار نظام اسلامی و حتی ایران اسلامی می‌شود؛ لذا دشمنان از همه امکانات شان استفاده می‌کنند این انتخابات مایه سرشکستگی ملت ایران شود، اما کور خواندند، مقام معظم رهبری فرمودند امید دارم به حضور مردم در انتخابات و آینده این نظام و انقلاب. البته باید سرنوشت خوبی برای کشورمان و برای خودمان رقم بزنیم. این انتخابات مایه آبرو و عزت کشور می‌شود، مردم ما باید دنبال فردی باشند که همه مصداق‌ها را داشته باشد.

وی انتخابات شورای شهر و روستا را نیز مهم دانست و گفت: باید سکان شورای شهر و روستای خود را به دست کسانی بدهیم که دلسوز شهر و روستایمان باشند و داری مدیریت قوی بوده و مسائل شهری و شهرسازی را بلد باشند و برای مسائل فرهنگی شهر اهمیت ویژه ای قائل باشند.

محی الدینیدر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) عنوان کرد: ایشان فردی سیاسی، دینی و صادق بودند و برای عزت و کرامت مردم تلاش می کردند.

امام جمعه شهرستان مهریز از مردم خواست تا کاندیدی اصلح را انتخاب کنند و با حضور پررنگ خود در عرصه انتخابات با دقت رای خود را به میدان بیاورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها