خشم فلسطینی‌ها از مشارکت «لیست مشترک اعراب» در کابینه صهیونیستی

گروه‌ها و انجمن‌های فلسطینی در مناطق اشغالی 1948 از این که ائتلاف سیاسی «لیست مشترک اعراب» در ائتلاف کابینه صهیونیستی مشارکت دارند، ابراز خشم کرده‌اند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ - 05June 2021

خشم فلسطینی‌ها از مشارکت «لیست مشترک اعراب» در کابینه صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با امضای توافق حضور در کابینه رژیم صهیونیستی از سوی «منصور عباس» رئیس ائتلاف «لیست مشترک اعراب» گروه‌ها و انجمن‌های فلسطینی این اقدام لیست مشترک اعراب را محکوم کردند.

به نوشته وبسایت عربی۲۱، «صالح لطفی» عضو کمیته «المتابعه» در این باره گفت: «در سیاق ملی، قومی و اخلاقی و روابط تنش‌آلود ما با حکومت، به خصوص در سایه حوادث اخیر در مسجدالاقصی و قدس و نوع رفتار حکومت [صهیونیستی] با ما به عنوان فلسطینی‌ها، اقدامی که منصور عباس انجام داد، عجیب و نامعمول بود.»

به گفته وی تصمیم سیاسی منصور عباس در اقدام راستای حزب «الحرکه الاسلامیه الجنوبیه» است که در انتخابات ۱۹۹۶ شرکت کرد و موجب انشقاق در این گروه شد.

او افزود: «ما فرزندان الحرکة الاسلامیه هستیم که سال ۲۰۱۵ انتخابات کنست را تحریم کردیم و سه شعار داشتیم: نه به کنست، آری به تأمین شغل برای فلسطینی‌های ۱۹۴۸ و نه به طرد دیگری؛ در حالیکه اسرائیل دیگری را نفی می‌کند و غیر خود را برده و عبید می‌خواهد.»

این فعال سیاسی فلسطینی تأکید کرد که پارلمان رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ کاری برای فلسطینی‌های ۱۹۴۸ نکرده است.

به نوشته عربی۲۱، شراکت این لیست عربی در ائتلاف کابینه صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت» موجب انتقادات شدید فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز شده است و کاربران نوشته‌اند که لیست مشترک اعراب در تمامی جنایات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی شریک خواهد بود.

در بامداد چهارشنبه هفته گذشته با موافقت یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی، وی ابزار لازم برای تشکیل کابینه را به دست آورد و قرار است لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی تحویل دهد. احزاب تشکیل دهنده ائتلاف همگی توافق جدید را امضا کردند که طبق آن نخست وزیری دوره‌ای «بنت - لاپید» جانشین بنیامین نتانیاهو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها