اغتشاش آخرین راهکار نتانیاهو برای بقا در قدرت

بنیامین نتانیاهو که خود را در آستانه از دست دادن قدرت می‌بیند، آخرین راهکار باقی ماندن در عرصه سیاسی را به راه انداختن اغتشاش می‌داند.
کد خبر: ۴۶۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ - 06June 2021

اغتشاش آخرین راهکار نتانیاهو برای بقا در قدرتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بنیامین نتانیاهو از احزاب مذهبی که در ائتلاف تشکیل شده برای تشکیل کابینه جدید هیچ نقشی ندارند خواسته است فعالان و حامیان خود را به کار گرفته و مانع از عملی شدن آغاز به کار کابینه جدید شوند.

در صورت آغاز به کار کابینه جدید در رژیم صهیونیستی، عمر سیاسی نتانیاهو به پایان می‌رسد.

در همین رابطه صد‌ها تن از حامیان بنیامین نتانیاهو روز‌های جمعه و شنبه در برابر خانه شماری از سیاستمداران راست‌گرایی که به ائتلاف جدید پیوسته اند، تجمع کرده و خواستار همکاری آن‌ها برای جلوگیری از تشکیل کابینه جدید شده‌اند.

بر اساس این گزارش بیشترین تظاهرات در برابر خانه آیلت شاکد سیاستمدار شماره دو در حزب یامینا برگزار شده است.

بتسال‌ال اسموت‌ریچ رهبر حزب «صهیونیست‌های دینی» که پیش‌تر متحد یامینا بوده در صدر تظاهرات کنندگان در برابر خانه خانم شاکد، او را به «خروج از ائتلاف شرم‌آور و خائنانه به ملت یهود و آرمان صهیونیسم» تشویق می‌کند.

یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو نیز با انتشار آدرس خانه نیر اورباخ، یکی از نمایندگان حزب «یامینا»، ظاهراً حامیان پدرش را به تظاهرات با هدف فشار بر این نماینده تشویق کرده است.

حزب «یامینا» تایید کرده که اورباخ در حمایت از ائتلاف جدید مردد بوده، اما پس از دیدار روز جمعه با نفتالی بنت، گفته است که در کار تشکیل کابینه جدید اخلال نخواهد کرد.

در هر حال، پس از این رویداد، شبکه‌های عمده اجتماعی شامل توییتر، اینستاگرام و فیسبوک، صفحات پسر بنیامین نتانیاهو را موقتاً از دسترس او خارج کردند.

نظر به افزایش تهدید‌ها از ناحیه راستگرایان علیه نفتالی بنت، که قرار است دو سال نخست در کابینه احتمالی جدید نخست وزیر باشد، شاباک، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تدابیر شدید امنیتی برای حفظ جان او و خانواده‌اش را به سطح تدابیر امنیتی برای یک نخست وزیرِ در قدرت ارتقا داده است.

حضور گسترده نیرو‌های آموزش دیده شاباک در «یگان حفظ جان شخصیت‌ها و مقامات» در کنار خانه نفتالی بنت در شهر «رعنانا» در حومه تل‌آویو و هنگام تردد‌های او با خودرو‌های ضد گلوله، تاکنون برای هیچ کاندیدای نخست وزیری اعمال نشده بود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها