اعتراض گسترده به رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با خبرنگاران

رفتار رژیم صهیونیستی در بازداشت، ضرب و جرح خبرنگار الجزیره مستقر در کوی شیخ جراح در قدس شرقی با محکومیت نهاد‌ها و شخصیت‌های مختلف همراه بوده است.
کد خبر: ۴۶۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ - 06June 2021

اعتراض گسترده به رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها با خبرنگارانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین در بیانیه‌ای بازداشت خبرنگار الجزیره و ضرب و جرح یک عکاس دیگر را به شدت محکوم کرد

همچنین انجمن روزنامه نگاران فلسطینی نیز بازداشت خبرنگار شبکه الجزیره را محکوم کرد.

بنیاد بین‌المللی مطبوعات (IPI) نیز در اینباره اعلام ضمن محکومیت بازداشت خبرنگار الجزیره خواستار آزادی فوری وی شد.

در بیانیه این نهاد آمده است: البدیری در حین انجام وظیفه روزنامه نگاری خود در پوشش دادن اعتراضات در کوی شیخ جراح بازداشت شده است.

این نهاد اعلام کرد: تعرض اسرائیل به خبرنگاران در هفته‌های اخیر تلاش برای سرکوب پوشش‌های رسانه‌ای مستقل است.

بنیاد بین‌المللی مطبوعات از اسرائیل خواسته است که نظامیانی که به خبرنگاران تعرض میکند، مجازات کند.

رییس شبکه روزنامه‌نگاری اخلاقی نیز در این باره اعلام کرد: بازداشت خبرنگار الجزیره اقدامی از سوی "اسرائیل" در راستای سرکوب رسانه‌هاست.

این نهاد اعلام کرد: بازداشت البدیری و ضرب و شتم او غیرقابل قبول است.

در ادامه بیانیه این نهاد آمده است: بازداشت این خبرنگار که به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم نیرو‌های پلیس "اسرائیل" قرار گرفت، شوکه کننده است.

این بیانیه افزود: اسرائیل باید به خاطر تعرض به خبرنگاران مجازات شود.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل نمی‌تواند آنچه را که توسط دوربین‌ها ثبت شده، تکذیب کند و به خاطر بدرفتاری با خبرنگاران مجرم است.

رییس شبکه روزنامه نگاری اخلاقی در این بیانیه اعلام کرد: خبرنگاران در اراضی اشغالی صرفا بخاطر بیان حقایق هدف حمله قرار می‌گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه‌ای نیز بازداشت خبرنگار الجزیره و ضرب و شتم او را محکوم کرد.

مشیر المصری یکی از رهبران جنبش حماس نیز در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها به یک رفتار وحشیانه تعبیر کرد.

شبکه الجزیره ساعاتی پیش اعلام کرد، نظامیان صهیونیست «جیفارا البدیری» خبرنگار این شبکه خبری را در محله شیخ جراح بازداشت کردند.

الجزیره اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی در جریان متفرق کردن تجمع فلسطینیان در محله شیخ جراح در سالروز نکسه، البدیری را نیز مورد ضرب و جرح قرار داده و او را بازداشت کردند.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست دوربین خبرنگار الجزیره را نیز شکستند.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی مانع از فعالیت خبرنگاران مستقل برای پوشش دادن جنایت آن‌ها در فلسطین اشغالی می‌شود.

رژیم صهیونیستی ۲۵ اردیبهشت ماه نیز در اقدامی جنایتکارانه «برج الجلاء» در غزه را که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

برج الجلا مرکز استقرار خبرنگاران خارجی در غزه توسط هواپیما‌های شناسایی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

به دنبال این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی شبکه الجزیره در بیانیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که از روزنامه نگاران حمایت کند.

الجزیره با وجود تخریب دفتر خود در غزه به بینندگان خود وعده داده بود که حقایق جاری در غزه و اراضی فلسطینی را برملا کند و اخبار این مناطق را پوشش دهد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار