حضور حداکثری، اقتدار ملی/ عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز:

رأی ندادن، اعتراض خاموش نیست/ با حضور پرشور در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم باشیم

«امیدیان» گفت: رأی ندادن، اعتراض خاموش نیست، زیرا عدم شرکت در انتخابی که حق همه افراد یک جامعه است، اعتراض محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 07June 2021

رأی ندادن، اعتراض خاموش نیست/ با حضور پرشور در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم باشیم«حسین امیدیان»‌ عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات پیش رو در عرصه‌های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: حق رأی دادن، موضوعی است که بسیاری از کشورهای دنیا برای به دست آوردن آن، جنگیدند و خون‌ها ریخته شد.

وی افزود: در بسیاری از کشورها نیز همچنان درگیری‌ها در حال انجام است تا مردم آن کشور به حق خود دست نیابند و در این میان، کشورهای زیادی هم هستند که هنوز قائل نیستند مردمشان از این حق برخوردار باشند و بتوانند در انتخاب سرنوشت خود دخیل باشند و افراد تأثیرگذار و مسئولین اصلی جامعه خود را انتخاب کنند.

عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، این حق برای مردم در نظر گرفته شده تا در عرصه انتخابات حضور داشته باشند، عنوان کرد: از رئیس قوه مجریه که دومین فرد کشور محسوب می‌شود تا پارلمان شهری و جای جای این عرصه، مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم حضور پیدا می‌کنند و حتی حق دارند در انتخاب رهبر نیز با یک واسطه در خبرگان نقش داشته باشند.

امیدیان ابراز داشت: عده‌ای در دنیا اصرار دارند و تلاش می‌کنند تا مردم از این حق خود استفاده نکنند در حالی‌ که عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، سرنوشت خوبی را برای همین مردم و کشور رقم نمی‌زند و سکوت افرادی که دغدغه‌هایی در رابطه با وضعیت موجود کشور دارند اثری ندارد جز اینکه دیگران به جای آن‌ها تصمیم بگیرند؛ همان دیگرانی که ممکن است اشتباه کنند.

وی ادامه داد: امکان دارد انتخاب دیگران فردی باشد که به هیچ عنوان به نفع افرادی نباشد که سکوت کردند و یا به بهانه اعتراض به وضع موجود، در انتخابات شرکت نکردند. در چنین شرایطی، افرادی که حاضر به شرکت در انتخابات نمی‌شوند عملاً حق اعتراض را از خود سلب می‌کنند. به عنوان مثال، به کسانی که در انتخابات حضور نداشته اعلام نمی‌شود که شما که رأی نداده‌اید با قیمت کمتری خرید کنید.

عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز تصریح کرد: بیکاری و مشکلات متعدد معیشتی، اقتصادی و اجتماعی شامل حال همه افراد جامعه می‌شود و در صورت تشکیل صف‌های طولانی، تورم و کمبود اقلام ضروری خانواده‌ها، همه مردم (رأی داده و رأی نداده) باید در این صف‌ها بایستند و مایحتاج عمومی و ضروری خانواده را با قیمت‌های بالا تهیه کنند؛ در چنین شرایطی هیچ‌کس با دیگری تفاوت ندارد.

امیدیان ابراز داشت: رأی ندادن، اعتراض خاموش نیست زیرا عدم شرکت در انتخابی که حق همه افراد یک جامعه است، اعتراض محسوب نمی‌شود و همه اعداد و ارقام انتخاباتی در کمتر از یک ماه به فراموشی سپرده می‌شود، اما کسی که انتخاب می‌شود به مدت چهار سال برای مهم‌ترین امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این کشور تصمیم‌گیری می‌کند که نتایج آن‌ها شامل حال همه مردم می‌شود.

وی افزود: برخی از مردم، علت عدم حضور خود در انتخابات را نشناختن فرد اصلح می‌دانند و معتقدند قدرت تشخیص و انتخاب صحیح کاندیداها را ندارند که لازم است به این افراد توصیه کنیم چند خصلت مهم را در نظر بگیرند و در مورد آن تحقیق کنند تا به آن‌ها کمک کند بهترین تصمیم را بگیرند و در تعیین سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند.

عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز، سابقه کاندیدا، تجربه و میزان علم وی را یکی از مواردی برشمرد که مردم در انتخاب اصلح باید به آن توجه داشته باشند و گفت: توجه به رزومه فرد مورد نظر، سابقه و نوع فعالیت‌های انجام شده توسط وی و سابقه مرتبط، از جمله مواردی است که حتماً در زمان انتخاب باید مورد توجه قرار گیرد.

امیدیان ادامه داد: شناخت اطرافیان کاندیدای مورد نظر نیز تا حد زیادی می‌تواند در تصمیم‌گیری به افراد کمک کند زیرا نامزدها پس از انتخابات و رأس کار آمدن، خودشان کمتر می‌توانند برای امورات کشور، شهر یا روستا تصمیم‌گیری کنند و در چنین شرایطی اطرافیان، بیشترین تأثیر را روی آن‌ها خواهند داشت.

وی گفت: این اطرافیان، در ریاست جمهوری به وزرا، معاونان و مشاورانی ختم می‌شوند که نظرات آن‌ها در تصمیمات کلان کشور و گاهی در قراردادهای بین المللی تأثیرگذارند بنابراین شناخت و رصد اطرافیان و حامیان یک کاندیدا بسیار مهم است، زیرا همان افراد بعداً به عنوان بدنه‌های کابینه فرد انتخاب شده تأثیر بسزایی بر اندیشه‌ها و اقدامات آن مسئول خواهند داشت.

به گفته عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز، میزان هزینه‌های تبلیغات، منبع درآمد و تأمین منابع مالی آن، موضوع مهم دیگری است که باید در انتخاب فرد اصلح به آن توجه شود زیرا ممکن است عده‌ای افراد جاه‌طلب و منفعت‌طلب که به دنبال سوءاستفاده هستند، این مخارج را تأمین کرده باشند تا بعد از انتخابات انتظاراتی از کاندیدای مورد نظر داشته باشند که به صلاح مردم نباشد.

امیدیان هزینه‌های سنگین تبلیغات انتخاباتی را به نوعی پول‌پاشی و رأی خریدن دانست و عنوان کرد: توجه به شعارهای انتخاباتی افراد، گزینه دیگری است که در انتخاب فرد اصلح می‌تواند کمک کننده باشد. کسی که به شعارهای فریبنده و دور از دسترس، ساختارشکنانه و غیرقانونی روی می‌آورد اگر بر مسند قدرت قرار گیرد می‌تواند عملکردی در همین راستا داشته باشد و ساختارشکنانه و غیرقانونی رفتار کند.

عضو شورای عمومی و فرهنگی استان البرز خاطرنشان کرد: بنابراین به سادگی و با کمی تحقیق و واقع‌نگری، می‌توان رفتار و گفتار کاندیداها را مورد بررسی قرار داد و با ارزیابی دقیق و تحقیق در مورد افکار، ایده‌ها و برنامه‌های پیش روی نامزدهای انتخاباتی، فرد اصلح را انتخاب کرد و در تعیین سرنوشت کشور، شهر و روستا سهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار