حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کارشناس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

رفتارهای بین‌المللی رابطه مستقیمی با حضور حداکثری ما در انتخابات دارد

سرهنگ «هداوند» با بیان کارکرد‌های خاص و ویژه امنیت در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و مشروعیت داخلی، گفت: کارکرد بین‌المللی امنیت، نحوه برخورد دیگر کشور‌ها با ما را مشخص می‌کند؛ به‌طور مثال رئیس جمهور آمریکا تقریباً از زمانی که به روی کار آمده، منتظر انتخابات کشور ماست.
کد خبر: ۴۶۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 07June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «حسن هداوند» کارشناس مسائل سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نشست «آگاه‌سازی سیاسی» که با رویکرد مباحث بصیرتی انتخاباتی، با حضور فرمانده و کارکنان پایور و وظیفه گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در نمازخانه امام حسن مجتبی (ع) این پایگاه برگزار شد، با اشاره به تاکیدات امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده آجا، اظهار داشت: ما به‌عنوان خانواده بزرگ ارتش با ۲ مولفه نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ولایت فقیه و تهدیدات به‌معنای عام علیه ملت ایران مانند همین ویروس منحوس کرونا و به‌معنای خاص یعنی کشور‌های استعمارگر مانند آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی روبه‌رو هستیم و تمام سعی ما باید این باشد که از نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات حراست کنیم.

برگزاری نشست «آگاه سازی سیاسی» در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) + تصاویر

وی با اشاره به موضوع نفود و عدم وجود سواد رسانه‌ای در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ترور شهید «محسن فخری‌زاده» نمونه بارز مسئله نفوذ بوده و آلودگی سیاسی و امنیتی در محیط مجازی، ده‌ها برابر تاثیرگذارتر از محیط واقعی است.

هداوند افزود: این موضوع به‌خاطر عدم آموزش درست سواد رسانه‌ای است؛ چراکه سرانه مصرف رسانه‌ای ما نامناسب است و متاسفانه دچار آسیب‌هایی در فضای انتخاباتی کشور مخصوصاً در فضای مجازی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه تمام توان ما این است که در انتخابات خطی را دنبال کنیم که امنیت جمهوری اسلامی ایران را برقرار کند، تصریح کرد: امنیت چند کارکرد دارد؛ کارکرد عام آن این است که مسئولان نظام در شرایط مذاکره و مقابله با سایر دولت‌ها و حکام اگر دارای مقبولیت حداکثری باشند، قدرت چانه‌زنی و مذاکره بیشتری در مقابله با تهدیدات بین‌المللی خواهند داشت.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان کارکرد‌های خاص و ویژه امنیت در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و مشروعیت داخلی، افزود: کارکرد بین‌المللی امنیت، نحوه برخورد دیگر کشور‌ها با ما را مشخص می‌کند؛ به‌طور مثال رئیس جمهور آمریکا تقریباً از زمانی که به روی کار آمده، منتظر انتخابات کشور ماست که نحوه رفتارش را با میزان مقبولیت و مشروعیت کشور ما که رابطه مستقیمی با حضور حداکثری ما در انتخابات دارد، مشخص کند.

برگزاری نشست «آگاه سازی سیاسی» در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) + تصاویر

وی ادامه داد: در خصوص کارکرد منطقه‌ای امنیت نیز می‌توان گفت که هرچه قدر ما مقبولیت بیشتری داشته باشیم و از پشتوانه مردمی قوی‌تری برخوردار باشیم، می‌توانیم نفوذ بیشتری در کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های خاورمیانه داشته باشیم.

هداوند با بیان کارکرد سوم امنیت در بعد مشروعیت داخلی، تأکید کرد: آن‌جایی که انگشت ما در استامپ رأی زده شود، با جنگ نرم جلوی دشمن می‌ایستیم که در واقع استراتژی بازدارندگی است و هرگونه رفتار سیاسی ما در قالب رأی و تجلی انتخابات مردم، تاثیر مستقیم بر مشروعیت نظام دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار