در قالب اردوی جهادی؛

بیش از ۵ هزار خدمت پزشکی و دندانپزشکی در روستای نگل سنندج ارائه شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: ۵ هزار و ۹۹۶ خدمت پزشکی و دندانپزشکی در قالب اردوی جهادی طی روز‌های ۱۳ تا ۱۵ خرداد در روستای نگل این شهرستان ارائه شد.
کد خبر: ۴۶۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 07June 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، همزمان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) و به دعوت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گروه جهادی رأیت العباس متشکل از ۷۰ نفر پزشک و دندانپزشک بسیجی خواهر و برادر در روستای نگل سنندج حضور پیدا کردند.

در این اردوی جهادی خدمات دندانپزشکی در قالب ۱۰ یونیت مجهز از ترمیم و عصب کشی تا معالجه تکمیلی به بیماران ارائه شد. این گروه جهادی با هزینه شخصی خود و کمک های خیرین در این اردوی سه روزه علاوه بر ویزیت رایگان بیماران بیش از ۱۵ میلیارد ریال دارو و پنج میلیارد ریال وسایل دندانپزشکی به بیماران ارایه شد.

سرهنگ «حسن عسکری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اظهار داشت: ۸۵۰ خدمت دندانپزشکی، ۲۵۷ اکوی قلب، ۱۱۱ نوار قلب، ۲۸۳ خدمت چشم پزشکی، ۱۸۵ خدمت سونوگرافی و ۲۶۵ خدمت رادیولوژی برخی از خدمات انجام شده طی این سه روز است.

وی اضافه کرد: ۱۹۲ نفر از خدمات متخصص زنان، ۳۲۰ نفر از خدمات متخصص داخلی، ۲۸۱ نفر از خدمات متخصص قلب و ۲۷۸ نفر از خدمات ماما بهره‌مند شدند.

 عسکری با اشاره به اینکه تمامی داروهای ارائه شده هم به صورت رایگان به مراجعین و بیماران داده می‌شد یادآور شد: تعداد قابل توجهی هم برای انجام عمل جراحی شناسایی شدند که با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته و با بهره‌مندی از بیمارستان‌های استان پزشکان این گروه جهادی برای انجام این عمل‌ها به استان باز می‌گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها