سید حسن نصرالله:

امام خمینی (ره) به امت اسلامی جان بخشید/ اقامه نماز در مسجدالاقصی

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ضمن آرزوی اقامه نماز در مسجدالاقصی گفت: امام خمینی (ره) به امت اسلام جان بخشید، او برای بشریت جایگزینی تمدنی ارائه کرد و روحیه انقلاب علیه ظلم را زنده کرد.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ - 08June 2021

با یکدیگر در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (سه‌شنبه)، به مناسبت سی‌امین سالروز تأسیس شبکه «المنار» اظهار داشت: «من به محبت مردم افتخار می‌کنم و به آنان اطمینان خاطر می‌دهم که در کنار آن‌ها هستم و ما این راه را با هم ادامه خواهیم داد ان‌شاء‌الله.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «همچنان امید دارم که ما با یکدیگر در مسجد الاقصای مبارک نماز خواهیم خواند.»

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: «امام خمینی بزرگ به این امت جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. او برای بشریت جایگزینی تمدنی  در این عصر ارائه کرد. روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت علیه پیکارجویان را زنده کرد.»

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تمجید و تشکر از تلاش‌های شبکه المنار، اضافه کرد:‌ «آنچه در فلسطین، قدس و مسجدالاقصی جریان دارد بیانگر آن است که ما در برابر یک دشمن کینه‌توز و احمق قرار داریم که ممکن است در نتیجه بحران‌های داخلی به جلو فرار کند.»

سید حسن‌ نصرالله افزود:‌ «نتانیاهو، امروز، شکست‌خورده است و در بحران به سر می‌برد. او شاید برای خروج از بحران‌ها به گزینه‌های متفاوت و عجولانه‌ای روی آورد.»

نصرالله همچنین به مردم فلسطین اشاره کرد و درباره آن‌ها گفت: «فلسطینی‌ها در غزه، قدس، کرانه‌ باختری و در اراضی ۱۹۴۸ بر محافظت از قدس و مقدسات مصمم هستند و امت باید از آن‌ها حمایت کند. ما با جدیت سعی داریم به [این نقطه] برسیم که تجاوز به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای.»

دبیرکل حزب‌الله همچنین به یمن اشاره کرد و گفت که اولین گام درباره بیان معادله جدید قدس از سوی یمن بود و «سید عبدالملک الحوثی» آن را بیان کرد.

سید حسن نصرالله بار دیگر به تلاش‌های شبکه‌های المنار در پوشش اخبار مربوط به کشور یمن و تجاوزهای عربستان سعودی اشاره و تأکید کرد: «امروز، تجاوزهای آمریکا و عربستان سعودی علیه یمن به سختی شکست خورده است و آن‌ها به دنبال یک راه خروج و امتیاز [گیری] هستند. از روز اول تجاوز‌های عربستان سعودی علیه مردم یمن، به توانمندی ملت یمن در پایداری و [کسب] پیروزی باور داریم. چیزهایی را که نتوانستند از راه تجاوز نظامی به دست آورند، می‌خواهند با تحریم‌های اقتصادی و محاصره ملت یمن به دست آورند.»

وی ادامه داد: «آمریکا هنگامی که خود را به عنوان [طرف] کمک‌کننده برای پایان دادن به جنگ علیه یمن معرفی می‌کند، این شارلاتان‌بازی و عملی برای گمراه‌کردن است زیرا این کشور می‌خواهد جنگ را پایان و محاصره را ادامه دهد. آنچه ما امروز در لبنان از آن رنج می‌بریم، بخشی از مشکلاتی است که مردم یمن از سال‌ها پیش از آن رنج می‌برند. متجاوزان می‌خواهند که هیأت مذاکره‌کننده یمن تحت فشار فقر و محاصره بماند تا امتیاز بدهد.»

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله تشکیل دولت در کشور لبنان اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: «از هفته‌ها پیش افرادی درباره خطر به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی صحبت می‌کنند. مسئله به تعویق افتادن انتخابات به ذهن ما نیز خطور نکرده است و با کسی از هم‌پیمانانمان در این خصوص صحبت نکرده‌ایم. بر این باوریم که این انتخابات باید صورت بگیرد. ما مخالف انتخابات پارلمانی زودهنگام هستیم و روی آوردن به آن تلف کردن وقت است و مردم را مشغول می‌کند. کسی که خواهان انتخابات پارلمانی زودهنگام است، بفرماید، دولت تشکیل دهد و مسئولیت را برعهد بگیرد.»

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «ما با ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت و ناامید نشدن [در این راه]‌ موافقیم. ما به رئیس [پارلمان] بری در ابتکاری که ارائه کرد، کمک می‌کنیم. دست‌اندرکاران تشکیل دولت باید به دردهای مردم گوش فرا دهند و این صف‌ها و نگرانی در چشمان مردم ببینند.»

وی همچنین گفت: «اتهام‌زنی به حزب‌الله درباره اینکه [این جنبش]علت بحران است و نادیده گرفتن علل [بحران]و حقایق، این چیزی است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند. عملکرد رسمی کنونی در تمامی زمینه‌ها ضعیف است و باید این ضعف درمان شود به‌ویژه آنکه بحران [تشکیل]دولت طولانی شده است و شاید طولانی‌تر شود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «اطلاعات ما نشان می‌دهد که دارو در انبار‌ها موجود است و تاجران دارو آن‌ها و مواد غذایی را احتکار کرده‌اند. افرادی که احتکار کرده‌اند، مشخص هستند؛ اما آن‌ها در خوشی هستند و از پوشش سیاسی برخوردارند. راه‌حل‌های ریشه‌ای این بحران اقتصادی نیازمند سال‌ها [زمان]است و نمی‌توان بدون راه‌حلی برای وضعیت کنونی در انتظار ادامه آن ماند. وزارت‌خانه‌های موجود باید علیه احتکار و احتکار‌کنندگان اعلام جنگ کنند.»

سید حسن نصرالله در بخش پایانی اظهاراتش گفت: «حزب‌الله ارائه ۲۰ هزار داوطلب برای حمایت از کشور در مبارزه با احتکار را پیشنهاد می‌کند. حل بحران بنزین در لبنان طی چند روز امکان‌پذیر است از راه نفت ایران؛ اما این گام نیازمند یک تصمیم سیاسی جسورانه است. تمام این خفت‌هایی که مردم لبنان در پمپ بنزین‌ها گرفتار آن هستند، هنگام اتخاذ تصمیم روی‌گرداندن از آمریکا و وارد کردن نفت از ایران با لیره لبنان به سرعت پایان می‌پذیرد. پیشنهاد ایران برای ارسال سوخت به لبنان بر پایه پول لبنان همچنان پابرجاست. هنگامی که از مسئولیت‌پذیری دولت ناامید شدیم، حزب‌الله با دولت ایران مذاکره خواهد کرد و کشتی بنزین و گازوئیل خواهد خرید و آن را بندر بیروت خواهد آورد، بگذارید دولت ممانعت کند.»

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها