قالیباف:

دعوت به حضور در انتخابات مجاهدتی برای اعتلای کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هر کسی که ایران را دوست دارد و هر کسی که نگران سرنوشت نسل آینده و فرزندان این آب و خاک است، در انتخابات مشارکت خواهد کرد و دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است.
کد خبر: ۴۶۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 09June 2021

دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست/ در سیاست مردم‌فریبی نکنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) اظهار داشت: سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را به مردم عزیز ایران اسلامی و آزادگان سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم، بی‌شک این روز نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن محسوب می‌گردد، همچنین در چهارمین سالگرد حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش به خانه ملت یاد و خاطره شهدای این اقدام وحشیانه را گرامی می‌داریم.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب در سالروز رحلت معمار انقلاب، تبیین بسیار مهم و دقیقی از مردم‌سالاری دینی به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند که به دلیل اهمیت آن نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضا‌های سیاسی کشور به حاشیه برود، پیروزی امام خمینی (ره) دو محور اصلی داشت، خداباوری و مردم باوری. امام بزرگوار ما با تمام وجود به وعده‌های خداوند متعال اعتقاد راسخ داشتند و تمام زندگیشان را بر مبنای دستورات و سنت‌های الهی تنظیم و هدایت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اخلاص تمام عیار امام ایشان را به فردی خودساخته و خداباور تبدیل کرده بود که در مسیر اجرای فرامین الهی هیچ ترس و اندوهی به دل راه نمی‌دادند، دومین عنصر موفقیت‌های امام (ره) مردم باوری ایشان بود، امام (ره) معتقد بودند که تمام حکومت، دستگاه‌هایی در خدمت مردم است و آن عواملی که به یک نظام سیاسی قوام می‌بخشد، اراده و فداکاری یک ملت و محبت متقابل دولت و ملت نسبت به یکدیگر است.

وی ادامه داد: باور عمیق امام (ره) به توانایی مردم برای تغییر شرایط اجتماعی و اختیار آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود، انقلاب شکوهمند مردم ایران را بنیان نهاد و موجب تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید، حضرت امام (ره) به پشتوانه ملت دولت تشکیل دادند و تا آخرین روز‌های حیات پربرکت ایشان این قدرت و بسیج عمومی مردم بود که امکان غلبه بر تمام مشکلات و توطئه‌های دشمنان را فراهم می‌ساخت.

قالیباف گفت: در منطق قرآنی اعتقاد ما این است که مردم می‌توانند هر شرایطی را هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد تغییر دهند و اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند و در انتها اراده خداوند متعال نیز در راستای اراده مردم قرار خواهد گرفت، ما از حضرت امام (ره) یاد گرفته‌ایم که جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، از دید ما جمهوریت و اسلامیت دوچیز جدا از هم نیستند که به هم الصاق شده باشند، این یک حقیقت واحد است که جمهوریتش از دین گرفته شده و اسلامیتش مردمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آموزه‌های امام راحل (ره) مردم‌سالاری دینی در دو محور مشخص می‌شود، اول انتخاب حاکمان به دست مردم و با رای آن‌ها که مهم‌ترین جلوه آن انتخابات است. کسانی که با هر علت و نیتی به‌محض دیدن هر اشکالی انتخابات را تضعیف می‌کنند، نمی‌توانند ادعای مردم سالاری کنند.

وی ادامه داد: دوم، نظارت بر عملکرد مسئولان و مراقبت از اینکه در راستای منافع عمومی عمل کنند، نمایندگان مردم در مجلس مظهر و مسئول این نظارت در نظام جمهوری اسلامی هستند و ان شاءالله با عنایت الهی به وظیفه‌شان به‌درستی عمل خواهند کرد، با پیروی از همان منطق خداباوری و مردم‌باوری که امام عزیزمان آن را در کشورمان نهادینه کردند، اعتقاد داریم که با کاری مردمی و انقلابی می‌توان موتور‌های حرکت قوی و سریع ملت ایران را فعال‌تر کرد.

قالیباف گفت: با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به نسل جوان امیدوارتریم، رمز ماندگاری و کلید پیروزی را هم در همین جمهوری اسلامی می‌دانیم، جایی که خداباوری و مردم باوری به هم آمیخته شده است، این فرمول هیچ بن‌بستی ندارد، اگر هم در زمینه‌ای به مشکل برخورده‌ایم یا فرمول خدا باوری و مردم باوری را درست نخوانده‌ایم یا آن را درست به کار نبسته‌ایم و یا کار جهادی را پشتوانه آن نکرده‌ایم، دفاع عالمانه از جمهوری اسلامی و تدبیر مسئولانه برای پیشبرد امور مردم گره‌گشای ماست، ما این را از امام آموختیم و در گذر زمان آنقدر تجربه کرده‌ایم که باور ما و زندگی ما شده است.

وی اظهار کرد: مردم ما طعم شیرین انتخابات واقعی را با انقلاب و امام چشیدند، معنا ندارد که با ژست مردم‌سالاری آن‌ها را از انقلاب و رهبری دور کنیم، منافقانه است که به نام مردم باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم، دو عنصر خداباوری و مردم باوری که ما امام خمینی را مظهر باور به آن‌ها می‌دانیم، راه برون رفت از مشکلات و تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور و حفظ نظام اسلامی است.

رییس مجلس ادامه داد: ما اسلام ناب را همانی می‌دانیم که امام به ما نشان دادند، در نقطه مقابل هر جا التقاط ببینیم یا هر جا تحجر نمایان شود از آن فاصله می‌گیریم، زیرا التقاط و تحجر را در مسیر اسلام نمی‌دانیم، تجربه هم نشان داده که متحجران حضور مردم را باور ندارند. التقاطی‌ها هم از مردم استفاده ابزاری می‌کنند، در این بیش از چهار دهه هیچ کس را از امام و رهبری در مردم‌باوری و مردم‌سالاری صادق‌تر ندیدیم، اگر هم در برهه‌ای فضا تیره و تار شد، سیره ایشان را چراغ راهمان قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امروز ما در این مسیر، دو کار مهم داریم و دو مسئولیت سنگین را بر روی شانه‌های خود احساس می‌کنیم، نخست آنکه مردمی که پای کار انقلاب و نظام ایستاده‌اند را دریابیم، آن‌ها زیر فشار هستند و هزینه می‌دهند آن‌ها را بفهمیم و با آن‌ها مواسات کنیم، رنج آن‌ها را کاهش دهیم و کنار آن‌ها باشیم، گاهی با یک اظهارنظر تلخ، گاهی با یک موضع نا بجا و گاهی با یک حاشیه‌سازی بی‌فایده کام این مردم را تلخ نکنیم، کنار مردم بودن، همدل و همزبان بودن با مردم افتخار و آبروی ماست.

قالیباف بیان کرد: دوم آنکه راه را برای ورود آن‌ها به میدان کار فراهم کنیم، در اقتصاد به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال باشیم به طور خاص نسبت به رونق کسب وکار‌های خرد و بنگاه‌های کوچک حساس باشیم، در سیاست مردم‌فریبی نکنیم آن‌ها را با بی‌اخلاقی در رقابت رنجیده نکنیم، در فرهنگ مراقب سرمایه ملی و تمدنی خود باشیم، خودمان را در برابر تهاجم نبازیم و همچنین برای تعامل و تبادل فرهنگی هم آماده باشیم، برای تحقق این دو وظیفه باید پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را اصلی تخلف‌ناپذیر بدانیم، چراکه همان خداباوری و مردم‌باوری راسخ، با همان شدت و با همان قاطعیت امام راحل، در وجود ایشان منعکس شده است.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در تمام سال‌های اخیر بزرگترین پاسدار دفاع از حق مردم برای مشارکت در اداره کشور بوده‌اند و به شایستگی از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کرده‌اند، لبیک به دعوت ایشان برای دعوت از یکدیگر به مشارکت در انتخابات پیش رو برآمده از همان اعتقاد راسخ به مردم‌باوری است، مردم رشید ایران هم در انتخاب خود دقّت کنند کارنامه مهم‌تر از هرگونه ادعا، شعار و حتی برنامه است.

رییس مجلس عنوان کرد: خردمندی لازمه‌ی فردی است که می‌خواهد چنین مسئولیت عظیمی را بر عهده بگیرد، پرهیزگاری را در گفتار و رفتار نامزد‌ها دنبال کنید و به آن وزن بدهید، هر کسی که از برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها دلخور است، با انتخاب درست در این انتخابات فرصت بی‌نظیری برای تعیین سرنوشت خود و کشور دارد، ما هم در مجلس شورای اسلامی با مردم و با نامزد منتخب مردم بر روی همان شاخص‌های خردمندی، کارآمدی و پرهیزکاری پیمان همکاری می‌بندیم.

وی افزود: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست، در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه‌ی عمومی شاید هیچ گناهی بزرگتر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد، نباید با دشمنان درباره‌ی موضوع انتخابات هم صدا شویم، حتما کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقد‌ها و اعتراض‌های به‌جایی دارند، اما آن‌ها علیرغم این نقدها، انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند، مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور، مجریان و مهم‌ترین برنامه‌های کشور را خودشان مشخص کنند.

قالیباف بیان کرد: هر انتخابی سهمی در افزایش رشد ملی دارد اما قهر با مشارکت این پنجره فرصت را بدون استفاده مناسب از آن برای ملت می‌بندد، امروز هر کسی که ایران را دوست دارد و هر کسی که نگران سرنوشت نسل آینده و فرزندان این آب و خاک است، در انتخابات مشارکت خواهد کرد، دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است، جهاد دعوت، ان‌شاءالله با یاری تمام مردم، انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: ما از آگاهان دلسوز می‌خواهیم برای انتخاب درست به کمک همه ایرانیان بیایند، نشاط ملی در روز‌های پیش رو تا انتخابات ضامن پیشرفت کشور در چهار سال آینده است، پس هر کسی که دل در گروی سربلندی ایران دارد بسم الله.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها