تاکید ایران و عمان بر مودت و گسترش روابط دوجانبه

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر دربار عمان در ملاقات با هم، ضمن رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه بر توسعه روابط دوستانه بین دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۴۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ - 09June 2021

تاکید ایران و عمان بر مودت و گسترش روابط دوجانبهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان چهارشنبه (امروز) با وزیر دربار عمان در مسقط پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش وبگاه «تایمز عمان»، «علی نجفی خوشرودی» سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در عمان روز چهارشنبه با «سلطان بن محمد علی نعمانی» وزیر دربار عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با مقام بلندپایه عمان از تلاش‌های این کشور در منطقه قدردانی کرد.

طرفین در این دیدار دو جانبه در زمینه شماری از موضوعات دوجانبه و پیشرفت در روابط دوستانه بین تهران و مسقط بحث و گفت‌وگو کردند.

در چند سال اخیر کار‌های بزرگی با تلاش مقام‌های دو کشور در جهت توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری بین ایران و عمان انجام شد که لغو ویزا برای اتباع عمانی، تسهیلات ویزا برای هموطنان ایرانی، برقراری ده‌ها خط پروازی بین شهر‌های دو کشور، ایجاد تسهیلات برای ثبت شرکت و اقامت در عمان، برقراری خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر ایران و عمان، تبادل هیأت‌های بازرگانی، فرهنگی و علمی، تقویت حضور هنرمندان ایرانی، رایزنی مستمر مقامات عالی دو کشور و برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، سیاسی و راهبردی بین دو کشور از آن جمله است. عمان در امور منطقه‌ای نیز همواره مواضع مثبت و دوستانه را در قبال ایران در پیش گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مسقط بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار