حضور حداکثری، اقتدار ملی/ توصیه امام خامنه‌ای به روسای جمهور:

نجات اقتصاد کشور متکی به تقویت تولید داخلی و مبارزه با واردات بی‌رویه است

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بنده هم به کرات بر این نکته که نجات اقتصاد کشور منوط به تقویت تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه می‌چرخد و همچنین این کار بوسیله مبارزه بدون رودربایستی و ملاحظه با کسانی که جیب خود را از طریق واردات پر می‌کنند و کمر تولید داخلی را با واردات می‌شکنند امکان‌پذیر است، تکیه کرده‌ام.
کد خبر: ۴۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ - 19June 2021

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اگر درمورد تحقق وعده‌ای مطمئن نیستند، آن را پیشنهاد نکنند/ عملی نکردن وعده‌های انتخاباتی مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی دلسرد می‌کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی خود در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) ضمن دعوت از ملت ایران برای مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را خطاب به مردم و نامزد‌های انتخاباتی بیان کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزیده‌ای از آنها را با عنوان «در مسیر انتخاب» منتشر کرد.

این توصیه‌ها به شرح زیر هستند:

کارآمدی را با حرف نمی‌توان تشخیص داد

به عمل کار برآید. کارآمدی را با حرف نمی‌توان تشخیص داد و به حرف و وعده نمی‌توان اعتماد کرد. اگر کسی بیاید و ادعا بکند، باید دید آیا عملی در گذشته این شخص وجود دارد که وعده وی را تأیید کند؟ اگر وجود داشت، می‌توان به او اعتماد کرد.

توقعات رهبر معظم انقلاب اسلامی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

الف. من توقعی هم از خود نامزد‌های محترم دارم و آن این است که اگر درمورد عملی کردن وعده‌ای مطمئن نیستند، آن را پیشنهاد ندهند که این وعده‌ها به ضرر کشور هستند. اگر فرد به فرض وعده‌ای بدهد و نتواند آن وعده را عملی کند، در نتیجه کارش مردم را نسبت به نظام دلسرد می‌کند.

ب. توقع دیگری که از نامزد‌های محترم دارم این است که شعار‌هایی بدهند که به آن اعتقاد دارند. برخی شعار‌هایی می‌دهند که به آن اعتقاد ندارند. این کار صحیح نیست با مردم باید صادق بود.

ج. توقع بعدی من از نامزد‌ها آن است که تصمیم بگیرند که اگر چنانچه پیروز شدند، خودشان را به عدالت اجتماعی و کاهش فاصله فقیر و غنی متعهد بدانند و با فساد بدون رودربایستی و ملاحظه مبارزه کنند. خود را به تقویت تولید داخلی متعهد بدانند و تولید داخلی را تقویت کنند. این حرف، حرف متخصصین اقتصادی هم هست.

نجات اقتصاد کشور متکی به تقویت تولید داخلی و مبارزه با واردات بی‌رویه است

بنده هم به کرات بر این نکته که نجات اقتصاد کشور منوط به تقویت تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه می‌چرخد و همچنین این کار بوسیله مبارزه بدون رودربایستی و ملاحظه با کسانی که جیب خود را از طریق واردات پر می‌کنند و کمر تولید داخلی را با واردات می‌شکنند امکان پذیر است، تکیه کرده‌ام.

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مبارزه با واردات بی‌رویه را مسئله اصلی خودشان بدانند

نامزد‌های انتخابات مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه را جزء مسائل اصلی خودشان بدانند، خود را به این مسئله متعهد بدانند و بر آن تصریح کنند که به مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه متعهد هستند تا اگر چنانچه یک نفرشان انتخاب شد و به این تعهد عمل نکرد، دستگاه‌های نظارتی بتوانند از وی سؤال کنند و جلوی او بایستند که چرا به وعده‌ات عمل نکردی؟

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها