داعش مسئولیت حمله به کارمندان پاکسازی میادن مین را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار به کارمندان پاکسازی میادین مین در شمال شرق افغانستان که ۱۰ کشته برجا گذاشت را به عهده گرفته است.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 10June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حمله گروه تروریستی داعش به کارمندان پاکسازی میادین مین در شهرستان «بغلان مرکزی» در شمال شرق افغانستان دست کم ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی بر جای گذاشت.

«انتلیجنس گروپ» در گزارشی به رسانه‌ها اعلام کرده است که داعش پذیرفته که به کارمندان «هیلوترست» موسسه پاکسازی میادین مین در ولایت بغلان حمله کرده است.

برخی از زخمی‌های این موسسه پاکسازی میادین مین به رسانه‌ها گفته‌اند که مهاجمان مسلح که چهره خودشان را پوشانده بودند به خوابگاه آن‌ها حمله کردند.

«جیمز کووان» رئیس موسسه هیلوترست نیز به رسانه‌ها گفته است که مهاجمان در این حمله دنبال کارمندان شیعه و هزاره بودند و بیشتر قربانیان هم از یک قوم خاص بوده است.

وزارت کشور افغانستان نیز پس از این حمله تاکید کرده بود که طالبان مسئول این حمله است، اما این گروه هرگونه دخالت در این رویداد را رد کرد.

بنابراین گزارش، موسسه پاکسازی میادین مین هلوترست، از سال ۱۹۸۸ به این طرف در افغانستان فعالیت دارد. شمار کارمندان این موسسه در افغانستان، به بیش از سه هزار نفر می‌رسد.

پیش از این نیز، عبدالله عبدالله به رسانه‌ها گفته بود که هرچند در راستای پاکسازی میادین مین و مهمات منفجر نشده کار‌های زیادی انجام گرفته است، اما هنوز ۲۰ درصد خاک افغانستان همچنان آلوده است.

وی افزود: مین‌ها و مهمات منفجر نشده چالش بزرگی برای افغانستان است و تلفات بسیاری را به جا می‌گذارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار