دیدار و رایزنی بایدن و جانسون درباره ایران و روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به انگلیس، با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده و درباره مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبه، ایران، روسیه و چین گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 11June 2021

دیدار و رایزنی بایدن و جانسون درباره ایران و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در اولین سفر اروپایی خود به انگلیس رفته، با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت، موضوعات مختلفی از جمله روابط دوجانبه، ایران، روسیه و چین در جریان دیدار جانسون و بایدن مطرح شد.

در این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر از گفت‌وگو‌های آن دو، آمده است: «آن‌ها تعدادی از مسائل سیاست خارجی، از جمله افغانستان، چین، ایران و روسیه را بررسی کردند».

به نوشته خبرگزاری «تاس»، گفت‌وگو‌های نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر روی روابط دو کشور متمرکز بود و آن‌ها بر لزوم افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با تغییرات اقلیمی و همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» تاکید کردند.

دیدار بایدن و جانسون پیش از برگزاری نشست گروه ۷ در انگلیس برگزار شده است. در این نشست قرار است علاوه بر کشور‌های آمریکا و انگلیس، سران آلمان، ایتالیا، کانادا، فرانسه و ژاپن نیز شرکت داشته باشند.

گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس درباره ایران در حالی است که هیأت‌هایی از آن کشور‌ها به همراه ایران، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا قرار است در روز‌های پیش رو برای برگزاری ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین گردهم آیند.

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا طی جلسه‌ای در مجلس سنا گفته بود کشورش سیاست مهار ایران در منطقه غرب آسیا را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار