آیت‌الله «ناصری» عنوان کرد؛

اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه ایثارگری ملت ایران است

امام جمعه یزد گفت: کسانی که می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته باشند، باید بدانند اولویت نظام ما پیاده کردن احکام اسلام ناب محمدی است.
کد خبر: ۴۶۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ - 11June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیه ولایت «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ» اظهار داشت: پیامبر مدیر و ولی جامعه است و جامعه اسلامی ما بر اساس ضابطه حکومت اسلامی و دستورات الهی اداره می‌شود، گردش و حکومت جامعه دست خداست و پیامبر نیز جانشین خداست. در این آیه، کلمه «أَطِیعُوا» قبل از خدا و رسول مورد تاکید قرار گرفته، اما قبل از اولی الامر، نیامده است، لذا این بدان معناست که اطاعت از اولی الامر، متصل به اطاعت از خدا و رسول خداست و اولی الامر، زمامداران امور بعد از پیامبر اکرم (ص) هستند.

وی با اشاره به اینکه رفتار و گفتار ما در جامعه اثر دارد، اظهار داشت: آثار اقدام و رفتار‌های خوب و بد در جامعه نمایان می‌شود و هر شر و بدی، سبب سلب برکات الهی و دوری از رحمت خدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اولی الامر باید شرایطی داشته باشند، بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ به دلیل فهم نادرست از این واژه، افرادی در مسند حاکمیت جامعه قرار گرفتند که جنایات بزرگی مرتکب شدند در حالی که اولی الامر باید فردی عادل، دور از گناه، مدیر، مدبر، شجاع، آگاه به امور، آگاه از احکام الهی باشد. تبعیت از ولیه فقیه واجب است و باید احکام حکومتی و دینی را از او به عنوان فردی بگیریم که درک درستی از دین دارد.

ناصری تصریح کرد: در مسئله انتخابات هم اگر، ولی فقیه زمان، تاکید به شرکت در انتخابات داشت، باید به تکلیف خود عمل کنیم همچنانکه، ولی فقیه همواره به وجوب و لزوم رای دادن و حرکت در مسیر حفظ خون شهدا تاکید کردند.  باید رای بدهیم، اجتماع خود و عزت کشور را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خون شهدا و زحماتی که برای این انقلاب و نظام کشیده شده، هدر برود.  همان منافقانی که زمانی با دلایل پوچ و بی اساس، دست به ترور اقشار مختلف جامعه کرده اند، امروز هم برای انتخابات ما نقشه می‌کشند و باید مراقب باشیم و فریب دشمنان و تبلیغات سوء آن‌ها را نخوریم و گوش به فرمان خدا و پیامبر خدا و، ولی فقیه زمان باشیم.

وی تصریح کرد: امنیت امروز را با خون شهدا به دست آمده و البته منکر مشکلات اقتصادی که حاصل تحریم‌ها، سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌هاست نیستیم، اما به قول امام راحل، ملت ما گرسنگی می‌خورند، اما حاضر نیستند که به دین آن‌ها ضرری برسد. ملت ما باید آگاه باشد و به وسوسه‌های دشمن گوش نکند و برای رضای خدا رای دهد و خدا نیز انشالله کمک می‌کند و مشکلات کشور حل می‌شود ضمن اینکه کسانی که می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرند، باید درک کنند که در نظامی باید به دنبال پیاده کردن احکام اسلام باشند و تنها باید وامدار اسلام و خون شهدا باشند.

نماینده ولی فقیه یادآور شد: شهدا نیز وصیت نامه‌های خود به پیروی از قرآن و امام تاکید داشته اند بنابراین امروز نگاه ما باید به قرآن و فرامین الهی باشد نه اینکه گوش به فرمان رسانه‌های آمریکایی و غربی باشیم بلکه باید به دنبال رضای خدا و رضایت امام زمان (عج) باشیم. این سخنان که در خصوص حجاب گفته می‌شود نشان از وسوسه شیطانی دارد، زیرا اگر بحث آزادی حجاب مهم است چرا در فرانسه که مهد آزادی است، اگر دختری بخواهد محجبه باشد، او را آزار می‌دهند بنابراین نباید از این شعار‌های پوچ برای فریب مردم استفاده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: برنامه اسلام، مصلحت و خیر انسانهاست و در انتخابات نیز باید به این فکر باشیم که کسانی را انتخاب کنیم که به درد دین و دنیای ما بخورند، دلسوز باشند و نخواهند خود را نزد طوایف و گروه‌ها و احزاب و سایر کشور‌ها عزیز کنند. البته برخی بی‌تدبیری‌ها شده، اما نمی‌توان تلاش دشمن را برای ناکارآمد جلوه دادن نظام از طریق تحریم و رسانه‌ها و ... نادیده گرفت. ایران مورد دشمنی دشمن است، زیرا نمی‌خواهند ایران بزرگ باشد و دائم به دنبال این هستند که حکومت انقلابی نباشد، زیرا می‌دانند اگر اینگونه باشد، زیر بار دشمن نمی‌رویم، اما مردم به این حرف‌ها گوش ندهند و آگاهانه در انتخابات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: باید برای رفع مشکلات کشورمان تلاش کنیم، باید چاره کنیم و چاره آن همیشه در صحنه بودن، انسجام، حرکت در مسیر آبادی ایران، تبعیت از رهبری و شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است و باید مراقبت کنیم، زیرا باید پاسخگوی خون شهدا باشیم. همه کسانی که در شورا و ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند، نیت خود را خدایی کنند و به خدمت به مردم را اولویت خود قرار دهند. شرکت در انتخابات تجدید بعیت با آرمان‌های امام راحل و پاسداری از خون شهداست.

آیت الله ناصری با اشاره به توطئه شوم استکبار جهانی علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را مهمترین هدف نظام انقلاب اسلامی ایران است. کسانی که می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته باشند، باید بدانند اولویت نظام ما پیاده کردن احکام دین و اسلام ناب محمدی است.

ناصری یزدی پیروی از ولایت فقیه را ضروری دانست و تصریح کرد: مسئولان در ایران اسلامی باید خود را وام دار خون شهدا بدانند و بدون هیچ وابستگی به غربی‌ها برای رفاه حال ملت تلاش کنند. نامزد‌های شورای شهر باید بیش از پیش به فکر مردم بوده و با شناخت دقیق از مشکلات شهر و روستا برای ساماندهی آن‌ها برنامه ریزی کنند. تنها راه برون رفت از چالش‌های اقتصادی موجود تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان بومی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه ایثارگری و صبوری ملت ایران است و باید با همبستگی ملی در انتخابات حراست شود. دشمنان دین و نظام اسلامی با اصل نظام و ولایت فقیه مشکل دارند و سعی می‌کنند با طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف ارزش‌های انقلاب را کمرنگ و مردم را نسبت به اهداف نظام اسلامی بی اعتماد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار