حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مسئول بسیج رسانه استان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حضور حداکثری در انتخابات یعنی بیمه‌شدن نظام از فشار‌های بین‌المللی

«مصطفی گل‌محمدی شورکی» با بیان این‌که حضور حداکثری اوجب واجبات است، گفت: مردم باید به پای صندوق‌های رأی بیایند؛ چراکه حضور حداکثری در انتخابات، یعنی بیمه شدن نظام از فشار‌های بین‌المللی.
کد خبر: ۴۶۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 12June 2021

حضور حداکثری در انتخابات یعنی بیمه شدن نظام از فشار‌های بین‌المللیسرهنگ «مصطفی گل‌محمدی شورکی» مسئول بسیج رسانه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت حضور طبقات مختلف جامعه در تمامی انتخابات‌ها و همچنین لزوم توجه به ضوابط و اعتبار افراد در انتخاب آن‌ها، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به‌عنوان معمار کبیر انقلاب نسبت مسأله انتخابات و جایگاه آن، نگاه برخاسته از قرآن، سیره سیاسی رسول مکرم اسلام (ص) و حضرت علی (ع) و همچنین تجربه تاریخی ائمه هدی (ع) در طول دوران امامت و نحوه مواجهه آن‌ها با خلفای حاکم بر بلاد اسلامی، داشتند؛ از این رو، نگاه ایشان به انتخابات، خارج از محاسبات سیاسی روز دنیا، نگاهی کاملاً عقلایی، شرعی، حقیقی، آرمانی و از اسباب حکمرانی است.

وی با بیان اینکه دلیل دلزدگی و نارضایتی مردم از دولت‌های قبل در پایان عمر سیاسی آن‌ها، رهاسازی «عدالت» به‌عنوان ماهیت نظام اسلامی بوده است، ادامه داد: هرکدام با ادبیاتی نظیر اقتصاد راببن هودی، توزیع فقر و ترجیح ولایت بر عدالت، عملاً عدالت را قربانی کرده و با تفکر برخاسته از گفتمان‌های شرقی و غربی، به‌دنبال مدیریت بر نظام اسلامی بوده‌اند، مدیریتی که مردم در معادله آن جایی ندارند و عملاً محرومین و مستصعفین در آن دستگاه، محلی از اِعراب ندارند و به‌جای فقرزدایی به‌دنبال فقیرزدایی بوده‌اند.

گل‌محمدی افزود: در این شرایط انتخاب اصلح جز با بررسی کارنامه نامزد‌ها و برنامه آن‌ها امکان‌پذیر نیست. کارنامه‌ای که در آن، قدرت مدیریت، هنر تدبیر، توانایی بر خروج از شرایط خاص و نگاه برخاسته از برنامه‌ریزی مدون، عملیاتی و تحقق‌پذیر در آن مشهود است.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای نگهبان قانون اساسی، معرفی صالحین میان نامزد‌هاست، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم نیز انتخاب اصلح از میان صالحین است. امید آنکه در این دوره بتوانیم با خروج از گفتمان غیر انقلابی و با تمسک به نگاه آرمانی معمار کبیر انقلاب، برگ زرین دیگری بر این کتاب پرافتخار بیافزاییم.

مسئول بسیج رسانه استان یزد با اشاره به اینکه شرایط حساسی در کشور موج می‌زند، افزود: کشور در زمینه داخلی وضعیت مناسبی ندارد و به‌دلیل فشار تورم و گرانی که بر مردم به‌ویژه در شرایط اخیر حاکم شده است، به‌نوعی دلزدگی و دلسردی را برای مردم و کشور ایجاد کرده که این‌ها همه به نوعی شرایط انتخابات را در وضعیت حساس قرار داده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور، اضافه کرد: این موضوع نیز به‌نوعی مزید بر دلایل شده و همه این مسائل باعث می‌شود تا نگاه ویژه‌ای را به انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشیم. اگر در افکار عمومی جامعه هم نگاه کنیم، می‌بینیم که گروه‌های متعددی از عدم حضور در انتخابات صحبت می‌کنند؛ البته بازخورد این جریان را باید در شبکه‌های ماهواره‌ای، در جریان‌های اجتماعی داخلی دنبال کنید و به‌نوعی بازخورد این سمپاشی‌ها و بمباران‌های روانی است که امروز دشمن از خود نشان می‌دهد.

گل‌محمدی افزود: اگر در جامعه دقت کنیم، می‌بینیم که عده‌ای به دنبال شرایط بد اقتصادی از حضور در انتخابات امتناع می‌ورزند، عده‌ای به دلیل عدم شناخت در جایگاه مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات غافل هستند، عده‌ای فکر می‌کنند که هر شخصی انتخاب شود، قرار نیست شرایط کشور تغییر کند؛ بنابراین عزمی برای حضور در جریان انتخاب ندارند، عده‌ای هم به‌دنبال این هستند که نامزد سیاسی خود را در انتخابات داشته باشند، وقتی نامزد خود را نداشتند به‌نوعی علیه انتخابات تبلیغ می‌کنند و مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه دموکراسی حاکم در کشور، از نوع دموکراسی آزاد است، افزود: دو نوع دموکراسی داریم؛ دموکراسی هدایت شده و دموکراسی آزاد. دموکراسی هدایت‌شده مثل دموکراسی موجود در آمریکاست که دو حزب در رأس قرار می‌گیرند، جریانات سیاسی را مدیریت و هدایت می‌کنند، مردم هم زمانی که می‌خواهند اعتراض خود را نشان دهند، اعتراض خود را به احزاب نشان می‌دهند؛ اما در کشور ما دموکراسی ما دموکراسی آزاد است و مردم به‌صورت مستقیم رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند.

گل‌محمدی با بیان اینکه در ایران رئیس جمهور با رأی مستقیم انتخاب می‌شود؛ چون جریان آزاد آرا وجود دارد، افزود: همراهی با نظام به‌عنوان یکی از عوامل پایداری و امنیت ملی محسوب می‌شود و اگر حضور در انتخابات کم‌رنگ شود، این نشان از انشقاق بین مردم به حاکمیت محسوب می‌شود و دشمن در مسیر خود مصمم‌تر است؛ بنابراین این‌ها باعث می‌شود که مسئله انتخابات حساس‌تر شود.

مسئول بسیج رسانه یزد با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) شهید عدالت بود و به‌واسطه عدالت خود، به شهادت رسید، اضافه کرد: ایشان به‌واسطه عدالتی که داشت، به مظلومین و مستضعفین جامعه می‌رسید؛ اما امروز می‌بینیم همین جریانات سیاسی به‌عناوین مختلف، عدالت را در جامعه قربانی کردند.

وی با اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات، افزود: حضور حداکثری در انتخابات از اوجب واجبات است؛ بنابراین مردم باید به پای صندوق‌های رأی بیایند؛ چراکه حضور حداکثری در انتخابات، یعنی بیمه شدن نظام از فشار‌های بین‌المللی.

مسئول بسیج رسانه استان یزد با بیان اینکه انتخابات هم تکلیف و هم حق است، بیان کرد: تکلیفی که از نظر اسلام ساقط نمی‌شود و اگر حضور در انتخابات نداشته باشیم، یعنی حق حاکمیت را به کسی دیگر واگذار کردیم، یعنی خود اجازه می‌دهیم که کسی دیگر تصمیم بگیرد و کدام عاقلی است که اجازه می‌دهد کسی دیگر برای او تصمیم‌گیری کند، اگر در انتخابات فاصله بگیرید و با صندوق‌های رای قهر کنید دردی از شما و جامعه به نیازمندی‌های شما درمان نمی‌شود.

گل محمدی با اشاره به اجرای طرح «لبیک» گفت: نمایه این طرح این است که ما شرایط انتخابات را درک کنیم، شرایط حضور حداکثری را درک کنیم و با عنوان یک فرد متدین پایبند به نظام باشیم که هم خودمان حضور فعال در انتخابات داشته باشیم و هم دیگران را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم که این موضوع وظیفه تک‌تک ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها