امام جمعه شهر رضویه:

«گمنامی»، ارزش شهادت را ارتقا می‌بخشد

حجت‌الاسلام «امجدی‌زاده» با بیان اینکه اثرگذاری شهدای گمنام و مقام و جایگاه آنان نسبت به سایر شهدا مضاعف است، گفت: شهادت به تنهایی از جایگاه والایی برخوردار است و گمنامی برخی از شهدا از سوی دیگر ارزش شهدا را ارتقا می‌بخشد به همین دلیل ظرفیت جذب دل‌ها را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ - 12June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه هیئت امنای شهدای گمنام شهر رضویه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مهدی امجدی‌زاده» امام جمعه شهر رضویه، «عباسعلی برونسی» بخشدار رضویه و سایر اعضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام امجدی‌زاده در این نشست اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا جریان شهادت و خط شهدا را که موجب حفظ انقلاب در مسیر خود می‌شود به انحراف بکشاند.

وی افزود: از مهمترین ابزارهایی که این توطئه دشمن را خنثی می­‌کند و باعث یادآوری رشادت‌های شهدا و ایثارگران برای مردم خواهد شد و آنان را نسبت به آرمان‌های شهدا ثابت قدم می‌کند گلزار شهدا به عنوان میراث معنوی انقلاب اسلامی و برگزاری یادواره‌های شهدا است.

امجدی‌زاده با بیان اینکه تبیین شخصیت معنوی و اجتماعی شهدا باعث تقویت هویت جوانان خواهد شد، خاطرنشان کرد: اثرگذاری شهدای گمنام و مقام و جایگاه آنان نسبت به سایر شهدا مضاعف است. شهادت به تنهایی از جایگاه والایی برخوردار است و گمنامی برخی از شهدا از سوی دیگر ارزش شهدا را ارتقا می‌بخشد به همین دلیل ظرفیت جذب دل‌ها را افزایش می‌دهد.

امام جمعه شهر رضویه تصریح کرد: 2 شهید گمنام آرام گرفته در شهر رضویه محور برنامه‌های مختلف فرهنگی هستند و ملجأ مردم منطقه به شمار می‌روند. باید تلاش کنیم با رونق بخشیدن به یادمان شهدای گمنام، آن را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم تا باعث پرورش نسلی انقلابی و شهادت‌طلب شود.

وی در پایان بر ضرورت تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام شهر رضویه تأکید کرد.

یادمان شهدای گمنام کانون فعالیت‌های فرهنگی

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این نشست بیان داشت: در 108 نقطه از استان خراسان رضوی شهدای گمنام تدفین شده‌اند که در بسیاری از این نقاط یادمان‌های فاخری احداث شده و کانون میثاق مردم منطقه با آرمان‌های انقلاب و محور برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله در طول سال است.

وی افزود: امام خمینی (ره) تربت پاک شهیدان را تا قیامت، مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارالشفای آزادگان می‌دانند ولذا باید سعی شود با محور قرار دادن یادمان شهدای گمنام، نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی اثرگذار اقدام کنیم تا با رونق بخشیدن به این مکان مقدس که محل حضور فرشتگان الهی است، روحیه مقاومت و ایستادگی و ایثار و شهادت به جامعه تزریق ‌شود.   

این مسئول تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های محلی و خیرین جهت تکیمل یادمان شهدای گمنام و نظامندسازی فعالیت‌های فرهنگی که در یادمان شهدای گمنام برگزار می‌شود باید جلسات هیئت امنای شهدای گمنام به صورت مستمر برگزار شود.

وی در پایان بر تکمیل پروژه در دست احداث یادمان شهدای گمنام شهر رضویه تأکید کرد و گفت: انگیزه‌های مبارک و مقدس همیشه بوده و افراد باانگیزه هم در جامعه حضور دارند اما راه عملیاتی شدن انگیزه‌های مقدس، داشتن طرح و برنامه است.

عباسعلی برونسی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر رضویه ارائه کرد.

در ادامه اعضا در خصوص چگونگی تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام شهر رضویه تبادل نظر کردند و مقرر شد طرح و برآورد هزینه تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام تا 15 تیر جهت جمع‌بندی و اخذ تصمیم نهایی ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار