امام‌جمعه شهر رضویه:

تقویت روحیه «استکبارستیزی» یک ضرورت اجتماعی است

حجت‌الاسلام «امجدی‌زاده» گفت: استکبارستیزی میراث شهیدان است که موجب عزت نظام اسلامی و سربلندی مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی شده؛ بر همین اساس در تداوم حرکت رو به‌پیش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب این روحیه باید حفظ و تقویت شود.
کد خبر: ۵۰۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ - 07February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت جام، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر یادواره ۱۳ شهید روستای رونج از توابع شهرستان تربت جام با حضور حجت‌الاسلام «مهدی امجدی‌زاده» امام‌جمعه شهر رضویه، مسئولان محلی، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد این روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام امجدی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی اظهار داشت: تشکیل حکومت اسلامی در قرآن، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) ریشه دارد. حکومت اسلامی ایران در سال ۴۲ توسط امام خمینی (ره) با استفاده از بستر اجتماعی و با اتکا به ایمان به‌صورت میدانی مقابله با طاغوت پایه‌گذاری شد.

وی در ادامه با برشماری دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: به برکت ایثار و مجاهدت شهدا حکومت اسلامی که جز مبانی دینی است با ایثار و مجاهدت شهدا و مبارزان انقلابی و پشتیبانی مردم ایران تشکیل شد و چهار دهه جریان مقاومت در برابر استکبار جهانی رقم خورد.

امام‌جمعه شهر رضویه تصریح کرد: امروز مقابله با آمریکا صرفاً در خاورمیانه انجام نمی‌شود بلکه با صدور انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی، آرمان‌های مقدس شهیدان و اندیشه مقاومت در کشورهای مختلف جهان گسترش یافته و عملیاتی شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فروپاشی دولت آمریکا را نوید داده‌اند که به حول و قوه الهی نابودی استکبار در دهه پنجم رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی از آمریکا نمی‌هراسد، یادآور شد: استکبارستیزی میراث شهیدان است که موجب عزت نظام اسلامی و سربلندی مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی شده؛ بر همین اساس در تداوم حرکت رو به‌پیش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب این روحیه باید حفظ و تقویت شود.

امجدی‌زاده تأکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی با نشر اطلاعات غلط و داده‌های اشتباه به جوانان و نوجوانان به دنبال ناامیدی و بدبین کردن آنان به انقلاب هستند که همه مکلف هستیم با روشنگری جهاد تبیین را دنبال کنیم.

عطرافشانی گلزار شهدای روستای رونج، اجرای سرود، قرائت دل‌نوشته، وصیتنامه و زندگینامه شهدا توسط دانش‌آموزان روستا و مرثیه‌سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار