در سخنان منتشرنشده شهید سلیمانی مطرح شد؛

علت ریزش افراد انقلابی از منظر شهید «قاسم سلیمانی»

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات کربلای ۱ مورخ پنجم تیر سال ۱۳۶۵ در جمع همرزمانش به چرایی ریزش افراد انقلابی اشاره کرده است.
کد خبر: ۴۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 12June 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که با جمعی از خانواده‌های شهدا روز ۲۰ آذر سال ۱۳۹۷ داشتند از معجزه انقلاب اسلامی سخن گفته و فرمودند: «بعضی از عناصر انقلابی از راه برگشتند و انقلاب ریزش داشته است و کسانی دل‌بسته دنیا شدند. در صدر اسلام هم همین‌جور بود. آن موقع هم یک عده اول کار انقلابی بودند اما بعد از آن در اواسط و اواخر عمر خود به دنیا گرایش پیدا کردند. بله، این هست اما کنار این ریزش، چند برابر آن ما رویش داریم. معجزه انقلاب رویش انقلاب بوده است.»

انقلاب ما خالص‌تر می‌شود / نصیحت سیاسی منتشرنشده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در عملیات کربلای ۱ مورخ پنجم تیر سال ۱۳۶۵ در جمع همرزمانش به چرایی ریزش افراد انقلابی اشاره کرده است. متن سخنان شهید سلیمانی به شرح زیر است:

وقتی خالص بودن نشانه غربت است

«برادر‌ها می‌دانند اول انقلاب در راهپیمایی‌ها و وضعیت‌ها، خیلی افراد انقلابی داشتیم. یکی از مطالبی که ما باید در حقانیت، اخلاص و الهی بودن این انقلاب توجه داشته باشیم، این است که این انقلاب هر چه جلوتر می‌رود، مخلص‌تر و خالص‌تر می‌شود و غربت آن نشانه خالص بودنش است.

اگر شما به این خط نگاه کنید، هر چه انسان‌های ناخالص و ناپاک و آدم‌هایی باشند که ظرفیت ندارند، مدام از این خط خارج می‌شوند و خودشان خسته می‌شوند. اینها بنا به توجیه در مسائل اقتصادی، سیاسی و نظامی، به هر صورت کشش این خط را ندارند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها