حضور حداکثری، اقتدار ملی/ گلعلی بابایی در گفت‌‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

انتخابات رفراندوم مشروعیت جمهوری اسلامی است/ در مناظرات به فرهنگ توجه نشد

نویسنده کتاب‌های تحسین شدۀ «هم‌پای صاعقه» و «خداحافظ سالار» با تاکید براینکه انتخابات رفراندوم مشروعیت جمهوری اسلامی است، از کم‌توجهی به فرهنگ در روند مناظرات کاندیدا‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 14June 2021

«گلعلی بابایی» نویسنده کتاب‌های تحسین شده و پرفروش «هم‌پای صاعقه» و «خداحافظ سالار» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه انتخابات رفراندوم مشروعیت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی همواره با طرح برگزاری رفراندوم به‌دنبال زیر سوال بردن مشروعیت نظام بوده و هستند؛ لذا میدان انتخابات، میدان و آزمون ملت ایران برای حمایت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: اینکه ما به‌عنوان شهروندان ایرانی به چه کسی از چه نوع نگاهی رای می‌دهیم مهم نیست؛ بلکه مهم حضور حداکثری در انتخابات و لبیک گفتن به فرمان رهبری است، چراکه ایشان فرمودند توصیه می‌کنم همه افراد بخاطر ایران در انتخابات حضور داشته باشند.

این نویسنده به مصاحبه‌ای از یکی از سلطنت‌طلب‌های خارج نشین اشاره کرد و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که حتی سلطنت‌طلب‌ها نیز معتقد به حمایت از کشور هستند چراکه حفظ ایران را برهر موضوع دیگری اولویت می‌دهند. اخیراً شخصی که خودش در مقطعی از دوران شاهنشاهی مسوولیتی در وزارت فرهنگ داشته بود اذعان داشت که برای حفظ ایران باید جمهوری اسلامی حفظ و تقویت شود.

بابایی انتخابات را عامل تثبیت قدرت در جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: قدرتمند کردن نظام ابعاد مختلفی دارد که سرمایه اجتماعی مردم و پشتیبانی مردم یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن است که در این مقطع لازم است در این بعد مردم وارد میدان شوند و کشور را تقویت و حمایت کنند، زیرا دشمنان داخلی و خارجی کمر به ضربه زدن بسته‌اند.

وی درپاسخ به سوالی درخصوص مناظرات کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری درخصوص مسئله فرهنگ گفت: یکی از انتقاداتی که در موضوع مناظرات وارد است کم‌توجهی به مسئله فرهنگ است. در این ضعف فلش اصلی به سمت صدا و سیما است چراکه مجریان برگزار کننده مناظرات کمترین سوالات را در عرصه فرهنگ و هنر مطرح کردند و اکثر سوالات به سمت سیاست خارجی، تحریم و موضوعات اقتصادی هدایت شد.

این برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد تصریح کرد: همگی به اهمیت موضوعات اقتصادی و اجتماعی واقفند، اما برای شناخت جوانب فکری کاندیدا‌ها لازم بود چند سوال اساسی درباره فرهنگ مطرح شود که مردم متوجه تفاوت دیدگاه شخصیت‌های کاندیداها شوند. متاسفانه هیچ‌کدام از کاندید‌های موجود طرح درستی از فرهنگ مطرح نکردند چراکه سوال مهمی در این زمینه مطرح نشده بود و فرهنگ کماکان مغفول و مظلوم ماند و باید منتظر بمانیم که کاندید مورد قبول مردم انتخاب شود و در آینده چه نگاهی به فرهنگ خواهد داشت.

نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» عنوان کرد: در هر زمینه‌ای که کشور با مشکلی روبرو است، مبنا فرهنگی است و تا زمانی که فرهنگ کشور درست نشود، در عرصه‌های خانواده، اقتصاد و موضوعات سیاسی و اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری‌محور با اتفاق خوبی روبرو نخواهیم شد وضروری است رئیس جمهور آینده نگاه ویژه‌ای به اصحاب فرهنگ داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار