فراخوان حماس برای تجمع گسترده در مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستار بسیج عمومی و تجمع فلسطینی ­ها در مسجدالاقصی همزمان با راهپیمایی صهیونیست­‌ها در روز سه شنبه شد.
کد خبر: ۴۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ - 13June 2021

فراخوان حماس برای تجمع گسترده در مسجدالاقصیبه گزارش گروه بین­‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در پاسخ به اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در تعیین روز سه‌­شنبه آتی برای برگزاری راهپیمایی «پرچم»، خواستار بسیج عمومی فلسطینی‌­ها و تجمع آن‌ها در مسجدالاقصی و خیابان­‌های مجاور آن شد.

براساس گزارش وب­سایت خبری «العهد»، «محمد حماده» سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «هموطنان مقاوم و پایدار فلسطینی در قدس و اطراف آن،‌ای کسانی که به خوبی ­می دانید چگونه باید مقابل دشمن اشغالگر بایستید و پایداری کنید تا مانع تحمیل خواسته­‌های آن و تغییر نماد‌ها و هویت قدس شوید.»

«محمد حماده» افزود: رژیم کینه‌­توز اشغالگر دوباره گردن­‌فرازی کرده و به دنبال آلوده کردن کوچه‌­ها و محلات قدس شریف و برافراشتن پرچم­ رژیم غاصب خود است. این اقدام آن برآمده از قدرت نیست و بلکه به خاطر شکست­‌ها و سیر قهقرایی آن است.

سخنگوی حماس خطاب به مردم فلسطین اضافه کرد:‌ای مردان و جوانان انقلابی قدس، جنبش مقاومت اسلامی حماس از شما می­‌خواهد تا با تشکیل بسیج عمومی و تجمع در محوطه مسجدالاقصی و خیابان­‌های مجاور، فرصت را از گله‌­های راه‌­گم کرده صهیونیست و شهرک­‌نشین سلب کنید.

وی در پایان تأکید کرد: روز سه­‌شنبه آینده باید روز بسیج عمومی و همبستگی بزرگ در حرکت به سمت مسجدالاقصی و روز خشم و مبارزه‌­طلبی رژیم اشغالگر باشد. به خدا و مردم خود نشان­ دهید که چه می­‌کنید؛ بهترین شمشیر برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی باشید.

اخیرا و علی­رغم برخی مخالفت‌­ها و هشدار‌های گروه‌­های مقاومت در فلسطین و نیز هشدار‌های امنیتی در خصوص بحرانی شدن اوضاع امنیتی، کابینه رژیم صهیونیستی با برگزاری راهییمایی موسوم به راهپیمایی­ «پرچم­»، در روز سه­‌شنبه آتی موافقت کرد.

شبکه عبری «کان» در این‌باره اعلام کرد که کابینه کوچک امنیتی رژیم صهیونیستی با برگزاری «راهپیمایی پرچم» در روز سه‌شنبه آینده موافقت کرده و توافق درباره مسیر آن، با هماهنگی شهرک‌نشینان مسئول سازمان‌دهی این راهپیمای و پلیس اسرائیل صورت خواهد گرفت.

در بیانیه این کابینه صهیونیستی آمده بود: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو دستیابی به یک اجماع گسترده در خصوص برگزاری راهپیمایی پرچم را مهم می‌داند».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار