استاندار كرمانشاه:

ظرفیت متحرک‌ترین سامانه بیمارستانی کشور برای خدمت به زائران اربعین

«بازوند» در حاشیه بازدید از بیمارستان سیار تخصصی ۱۲۸ تخته امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه، گفت: در مراسم اربعین و بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائرین، این ظرفیت وجود دارد تا بیمارستان فوق در منطقه مرزی برای ارایه خدمات درمانی مستقر شود.
کد خبر: ۴۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ - 15June 2021

ظرفیت متحرک‌ترین سامانه بیمارستانی کشور برای خدمت به زائران اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از بیمارستان سیار تخصصی ۱۲۸ تخته امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه به‌عنوان متحرک‌ترین سامانه بیمارستانی کشور، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام بحران‌ها پیشگام و پیشقدم در امر خدمت‌رسانی بوده و در زلزله غرب کرمانشاه شاهد نقش‌آفرینی و ازخودگذشتگی بیش از ۱۰ هزار نفر از نیرو‌های نظامی در امر امداد و نجات و کمک به مردم بودیم.

وی افزود: این بیمارستان که توسط مرکز بهداری غرب طراحی و ساخته شده است، با قابلیت انتقال سریع و استقرار در بحران‌ها شرایط مطلوبی را برای خدمت‌رسانی و بهبود خدمات درمانی و امداد و نجات ایجاد می‌کند و در واقع امکان ارائه خدمات به استان‌های همجوار را نیز دارد.

استاندار کرمانشاه به تجهیزات مناسب و امکانات پیش‌بینی شده در این بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: این بیمارستان که از چندین کانتینر تشکیل شده، دارای خدمات تشیخصی، درمانی، اورژانس، بستری، آزمایشگاه، تصویربرداری، دو اتاق عمل مجهز و سایر بخش‌های تخصصی است که در کشور و منطقه به لحاظ طراحی و تجهیزات بی‌نظیر است و قابلیت توسعه را هم دارد.

بازوند ادامه داد: در مراسم اربعین و بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائرین، این ظرفیت وجود دارد تا بیمارستان فوق در منطقه مرزی برای ارایه خدمات درمانی مستقر شود.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده در بحران‌های کرونا، سیل و زلزله توسط نیرو‌های نظامی از تلاش و مساعدت ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و یادآور شد: این همکاری و کمک به مردم زلزله‌زده در مراحل امداد و نجات، اسکان اضطراری، موقت و دائم تداوم داشت و در دوران کرونا هم شاهد هستیم تا از همه ظرفیت‌ها برای تحقق مصوبات ستاد ملی کرونا با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های این نیرو استفاده می‌شود.

استاندار کرمانشاه امکانات امداد و نجات سپاه برای زمان بحران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیمارستان سیار سپاه با قابلیت انتقال سریع و استقرار در مناطق بحرانی، امکان خدمت‌رسانی و ارائه خدمات درمانی، امداد و نجات را به‌خوبی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار