گروسی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی:

برای احیای برجام باید تا تشکیل دولت جدید ایران صبر کنیم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، احیای برجام را تا قبل از روی کار آمدن دولت جدید ایران، غیر ممکن خواند.
کد خبر: ۴۶۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ - 16June 2021

برای احیای برجام باید تا تشکیل دولت جدید ایران صبر کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «ریپابلیکا» اظهار داشت که برای احیای توافق هسته‌ای ایران باید تا تشکیل دولت جدید در این کشو صبر کرد.

وی در این باره افزود: همه می‌دانند که در این مقطع، لازم است که منتظر دولت جدید ایران باشیم.

گروسی در نهایت افزود: مذاکراتی که هفته‌ها است در جریان بوده، با مسائل فنی بسیار پیچیده و ظریفی مواجه شده است، اما چیزی که لازم است، اراده سیاسی طرفین است.

وی پیشتر هم با اشاره به لزوم احیای برجام، گفته بود بدون توافق هسته‌ای ایران، آژانس یک کور سرگردان است چرا که اهمیت این توافق برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران حیاتی است.

پیشتر، «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام گفته بود که به باور وی، گفت‌وگو‌های وین به ثمر خواهد نشست و می‌توان با پُل زدن روی موانع، مسئله را حل کرد.

به گفته این دیپلمات اروپایی، پیشرفت‌هایی برای عبور از سد موانع در مذاکرات وین حاصل شده است و طرفین مذاکره کننده هم با این هدف به وین آمده اند که درباره رویکرد‌های مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشند؛ حال آنکه در نهایت این روند موفقیت آمیز خواهد بود هرچند ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد.

مورا در نهایت افزود: نمی‌توانم بگویم که این دور آخر است. واقعاً نمی‌دانم. منظورم این است که قطعاً (به حصول نتیجه) نزدیک‌تر شده ایم، اما واقعاً نمی‌دانم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار