رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران:

حادثه مهاباد یک موضوع شخصی بوده است/ برنامه ای برای تغییر استانداران نداریم

وزیر کشور پیرامون حوادث مهاباد و حواشی آن گفت: موضوع مهاباد از جهات مختلف قابل بررسی است اما اصل مسئله یک مسئله شخصی بوده است.
کد خبر: ۴۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ - 11May 2015

حادثه مهاباد یک موضوع شخصی بوده است/ برنامه ای برای تغییر استانداران نداریم

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، عبدالرضا رحمانیفضلی وزیر کشور در حاشیه اولین نشست مشترک استانداران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تغییر استانداران و مدیران در دستور این وزارتخانه قرار دارد یا خیر؟ گفت: بحث جابهجایی مدیران یک امر جاری در تمام دولتها بوده است.

وی افزود: اگر دولت و رئیسجمهور براساس مطابقتهای شاخصها به این نتیجه برسد که مدیری عوض شود یک امر جاری و محتمل است.

وزیر کشور تاکید کرد: ما هماکنون برنامهای برای تغییر استانداران و مدیران نداریم اما اینکه یک ماه دیگر مدیری عوض شود امری جاری است.

رحمانی فضلی پیرامون حوادث مهاباد و حواشی آن گفت: موضوع مهاباد از جهات مختلف قابل بررسی است. اصل مسئله یک مسئله شخصی بوده است به هر حال نوع رابطهای که متوفی با یک فرد تحت عنوان خواستگار و یا یک رابطه شخصی داشته به هر حال در شرایطی منجر میشود به خاطر نگرانی و ترسی که آن متوفی داشته سعی میکند از پنجره هتل به بیرون برود که هماهنگی که با همکار خود در طبقه قبل داشته نباید این اتفاق میافتاد که متاسفانه این اتفاق افتاد.

وی با تاکید براینکه ما از این حادثه بسیار متاسف هستیم افزود: با توجه به اقداماتی که در فضای رسانهای به خصوص رسانههای معاند و ضدانقلاب و خارج کشور صورت گرفت یک مسئله شخصی را تبدیل کردند به یک موضوع سیاسی به این معنا که دروغپردازی کردند که دراین حادثه یک عنصر امنیتی قصد تعرض به این خانم را داشته و این خانم برای حفاظت از خودش از پنجره به پایین پریده است که این موضوع اصلا صحت نداشته و فرد متهم هم اکنون در اختیار مقامات قضایی است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: فرد متهم مورد نظر به هیچ عنوان رابطه استخدامی با دولت ندارد و اصلا نیروی امنیتی و سیاسی نیست و تنها یک نیرو و کارشناس تخصصی بوده که برای ارزیابی وضعیت خدماتی و رفاهی هتلها گزارشهایی را تهیه میکنند اما آنچه که اتفاق افتاد تهییج افکار عمومی بود که این مسئله بلافاصله اجتماعی شد.

وی ادامه داد: عدهای هم که تهییج شده بودند عمدتا جوانان منطقه مهاباد بودند که در مقابل هتل تجمع کرده و تعرضاتی را به هتل میکنند و جمع زیادی از مردم هم به خاطر کنجکاوی در آنجا جمع میشوند که جمعیت انبوهی را تشکیل میدهند.

وی خاطرنشان کرد: ما نگران بودیم که از این فضای اجتماعی خدایی نکرده ضد انقلاب سوءاستفاده کنند که نهایتاً فضای اجتماعی تبدیل به فضای امنیتی شود که ما اولا با استفاده از معتمدین مردمی، روحانیون محلی، ائمه جمعه و افرادی که در جایگاه مناسبی هستند از آنها خواهش کردیم که آمدند با مردم صحبت کردند و فرماندار آن شهر که از بومیان بود با مردم صحبت کرد.

وی در ادامه گفت: نیروهای انتظامی نیز در محل تقویت شدند که نیروهای انتظامی در این جریان در تمام این شرایط خویشتنداری کردند علیرغم اینکه 21 نفر از نیروهای انتظامی زخمی شدند و با سنگ مورد هجوم قرار گرفتند ولی هیچ اقدامی نکردند و تنها مردم را به آرامش دعوت کردند که بنده از این اقدامات تشکر میکنم.

وزیر کشور همچنین تصریح کرد: در جریان این موضوع صدا و سیمای مهاباد به کمک ما آمد و برنامههای خوبی پخش کرد و توانست فضا و افکار عمومی را متوجه این اتفاقات کند، بنده همین جا لازم است از صدا و سیما، فرماندار مهاباد و سپاه پاسداران که اعلام آمادگی کردند در شرایطی که معاندین وارد صحنه شوند بیایند و کمک کنند که به لطف خداوند نیازی به این مسائل نبود.

وی گفت: بنده توصیهام به مردم در مقاطع مختلف این است که ما چون یک حکومت و دولت مستقر و با قدرت هستیم و با اقتدار میتوانیم همه موضوعات و مسائل را مدیریت کنیم در این گونه موارد باید تمام مسائل را به نهادهای حکومتی و قانون واگذار کنیم تا قانون مسئله را مشخص کند و از رسانهها تقاضا و خواهشم این است که حقایق را منتقل کنند.

رحمانیفضلی ادامه داد: منافع ملی و امنیتی را در نظر بگیرند زیرا اگر بیتدبیری در مسئله مهاباد صورت گیرد و دقت لازم صورت نمیگرفت و ضد انقلاب و دشمنان از این موضوع استفاده میکردند ما شاهد یک مسئله ناامنی در منطقه میبودیم که بنده مجددا از مردم خوب مهاباد و جوانان خوب مهاباد و متنفذین و بزرگان مهاباد تشکر میکنم البته ما گروه بازرسی به محل فرستادهایم که این گروه این موضوع را از اول مورد بررسی قرار خواهد داد و کسانی که اقدامات خوبی داشتند تشویق و کسانی که در عمل و وظیفهشان کوتاهی داشتند حتما با آنها برخورد میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار