رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس:

نیازمند «نهضت» فیلمنامه‌نویسی برای دفاع مقدس هستیم

سرهنگ سزاوار با اشاره به ضعف درتولید فیلمنامه قوی برای خلق آثار نمایشی دفاع مقدس گفت: فراتر از برگزاری جشنواره‌های معمول، نیازمند برپایی نهضت فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس و مقاومت هستیم.
کد خبر: ۴۶۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ - 16June 2021

نیازمند «نهضت» فیلمنامه نویسی دفاع مقدس هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «محمود سزاوار» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، در جلسه هم اندیشی نخستین جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت که در محل اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به میزبانی قم افتخار بزرگی برای همه ماست و ان شاءالله با استفاده از ظرفیت‌های هنری استان قم و کشور، گام‌های محکمی برای وقوع یک رویداد ویژه هنری برداریم.

وی تاکید کرد: امروز اهمیت نقش هنر در حفظ آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخصوص در بستر ادبیات فاخر بر کسی پوشیده نیست.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جشنواره‌های هنری این سازمان، عنوان کرد: جشنواره «فانوس» به میزبانی مشهد، دربرگیرنده همه تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور است و فرصت بی بدیلی است برای هنرمندان جوان که هم معرفی و هم حمایت شوند.

وی افزود: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» سومین دوره است که به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود و در تلاش هستیم این جشنواره به نام آن استان ثبت شود.

سزاوار ادامه داد: جشنواره «ترنم فتح» ویژه گروه‌های موزیک و «تئاتر سنگر» ویژه کار‌های نمایشی نیز در حوزه نیرو‌های مسلح در حال برگزاری است و اتفاقات فوق العاده‌ای را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به خلاء موضوع فیلمنامه نویسی تصریح کرد: اگر فیلمنامه خوبی داشته باشیم، قطعا به خلق یک اثر خوب منتج خواهد شد و لذا اهمیت جشنواره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس بیش از پیش آشکار می‌شود.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه هدف برگزاری جشنواره صرفا رسیدن به یک سری اعداد و ارقام نیست، بیان کرد: ما باید فراتر از برگزاری جشنواره، نهضت فیلم نامه نویسی در حوزه دفاع مقدس را به راه بیندازیم و خلاء فیلمنامه قوی را تا حد زیادی برطرف نماییم.

وی با اشاره به اینکه سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نقش متولی و مرجعیت تولید آثار حوزه ایثار و شهادت را دارد، ابراز کرد: باید فضا را برای نویسندگان و صاحبان قلم آماده کنیم و ان شاءالله با ثبت استان قم به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره فیلمنامه نویسی دفاع مقدس و مقاومت، به این امر مهم دست یابیم و هر چه سریعتر نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

سزاوار ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره، در ۲۲ فروردین امسال نخستین فراخوانی کشوری را انجام دادیم و برابر برنامه زمان بندی، اختتامیه جشنواره در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: شایسته است برای برنامه ریزی جشنواره و رسیدن به اهداف آرمانی و برطرف شدن برخی ابهامات و سوالاتی که مطرح است و نیز حرکت در مسیر اجرای جشنواره، اقدامات لازم صورت پذیرد تا یکی از اشکالات جدی در عرصه فیلمنامه نویسی دفاع مقدس برطرف گردد.

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با تاکید بر اجرای نظام‌مند برنامه‌های جشنواره، عنوان کرد: استان قم با اشتیاق و علاقمندی تمام وارد عرصه شده و ان شاءالله با بهره مندی از ظرفیت‌های هنرمندان و صاحبان قلم در استان و کشور و استفاده از راهنمایی‌های چهره‌های علمی به اهداف جشنواره دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار