اعلام فراخوان پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» در قم+ پوستر

پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» ویژه تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه دفاع مقدس در قم فراخوان شد.
کد خبر: ۴۶۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ - 10July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پنجمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت با عنوان «فانوس» در قم برگزار می‌شود.

موضوعات این جشنواره را ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبار ستیزی و دستاورد‌های دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تاثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگو‌های عملی و نماد‌های ارزشی دفاع مقدس به جامعه در کلام امامین انقلاب تشکیل می‌دهد.

همچنین تبیین نقش اقشار، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاورد‌ها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس در آستانه چهلمین سالگرد این حماسه بزرگ، بخش دیگری از موضوعات پنجمین جشنواره ملی فانوس است.

موضوعات جشنواره فانوس نیز شامل شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز، رزمندگان و ایثارگران عزیز، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های معظم ایثارگران می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف هنر‌های نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود، تلویزیونی و سینمایی، نمایش و پادکست رادیویی و بخش آزاد به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در قم، انتهای بلوار شهید صدوقی، میدان مفید، پشت ایستگاه آتش نشانی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم (موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مرداد سال جاری اعلام شده و پس از برگزاری مراسم اختتامیه و اهداء هدایا به برگزیدگان استانی، آثار برتر جهت رقابت در سطح ملی به دبیرخانه کشوری در مشهدالرضا (ع) ارسال می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از جزییات پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، با شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ (وحید رسولی) در پیام رسان‌های ایتا و واتساپ و یا شماره ۳۳۵۵۴۲۱۱-۰۲۵ ارتباط برقرار کنند.

در برگزاری جشنواره فانوس، مراکزی همچون صداوسیما، کنگره شهدای قم، سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری، انجمن سینمای جوان، بنیاد شهید، بسیج هنرمندان و دیگر دستگاه‌های مرتبط، نقش دارند.

سال گذشته هشت برگزیده کشوری استان قم در چهارمین جشنواره ملی «فانوس» به نام‌های «محمد رسولی» با فتوکلیپ «سردار بی‌ادعا» (لوح افتخار)، «زینب مشرفیان» با فتوکلیپ «خداحافظ سردار» (لوح سپاس)، «علی اسماعیلی» با پادکست «کاغذ‌های بی‌جواب» (دیپلم افتخار) و «مسعود قاسم‌زاده» با تیزر «قهرمان وطن» (دیپلم افتخار) با اهداء لوح تقدیر و هدایایی، مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین «محسن غضنفری» با فیلم‌نامه بلند «جای پای فرهاد» (دیپلم افتخار)، «مهراب اکبری شهپر» با فیلم‌نامه بلند «پیل اندر خانه تاریکی» (لوح سپاس)، «محمدمهدی نجفی» با مدیحه‌سرایی و همخوانی «جمهوری عشق» به‌نمایندگی از گروه «میقات» (لوح سپاس) و «امین احمدلو» با تولید موسیقی بی‌کلام «مدافع صلح» (دیپلم افتخار) دیگر هنرمندان قمی برگزیده کشوری جشنواره «فانوس» بودند که در جشنواره چهارم تقدیر شدند و در این سال استان قم رتبه سوم کشوری جشنواره فانوس را از آن خود کرد.
 

اعلام فراخوان پنجمین دوره جشنواره ملی «فانوس» در قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار