شهید «نبی میرزایی رویندوزق»:

پشتیبان امام خمینی و ولایت فقیه باشید

در وصیتنامه سرباز شهید «نبی میرزایی رویندوزق» آمده است: پشتیبان امام خمینی (ولایت فقیه) باشید و به هیچ وجه ایمان را با مادیات دنیوی تعویض نکنید و این اسلام است که انسان را به اوج انسانیت می رساند.
کد خبر: ۴۶۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ - 17June 2021

پشتیبان امام خمینی و ولایت فقیه باشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از اردبیل، سرباز شهید «نبی میرزایی رویندوزق» یکم فروردین 1343، در روستای رویندوزق از توابع شهرستان اردبیل به دنیا آمد.

پدرش جبرائیل، فروشنده بود و مادرش گللر نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و سال 1364 ازدواج کرد.

با رسیدن به سن قانونی سربازی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور پیدا کرد.

سیزدهم اردیبهشت 1367 در منطقه سر پل ذهاب بر اثر اصابت سهوی گلوله به سینه اش، شهید شد و مزار وی در گلزار شهدای قاسمیه اردبیل واقع است.

وصیت‌نامه سرباز شهید «نبی میرزایی رویندوزق»

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام علیک یا اباعبدالله

من سرباز وظیفه نبی میرزایی جمعی آتشبار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سرباز شهادت طلب امام زمان (عج).

در منطقه عملیاتی جنگ به انسان حال و هوای دیگری دست می دهد و غرش الله اكبر به سربازان اسلام به رهبری امام خمینی فرماندهی کل قوا قدرت و جان می دهد.

موقعی که بیسیم چی شناسایی ادوات جنگی دشمن [را] به ما گرا میداد جمعی آتشبار شروع به کار می کرد و بعد از هر شلیک گلوله آتشبار به هدف مورد نظر آفرین بیسیم چی به گوشمان می خورد بعد از اعلام انهدام هدف یا ماشین جنگی نیروی دشمن [توسط] بیسیم چی با فریاد الله و اکبر و شادی منطقه منور می شود.

هواپیمای جنگی دشمن ساعت به ساعت پس از مواجه شدن با شکست توسط دست پرتوان نیروی اسلام منطقه را مورد تهاجم و بمباران قرار داده پدافند آتشبار سنگرها را هدف قرار می دهد.

با تکیه به الله اكبر و الگویی " [همچون امام حسین (ع) ترس و وحشت در دلمان نیست[در] آرزوی نوشیدن شربت شهادت هستم. خانواده عزیز پدر و مادر، برادران و خواهران مهربانم اگر شهید شدم به شهادت من افتخار کنید هیچ گریه نکنید تکیه به انبیاء و اولیاء داشته باشید و احوالات خاندان عترت طاها را در نظر داشته باشید که چه مصیبتی کشیده اند و این مصیبت آنها در آخر شامل چه عزت و عظمتی برای آنها شده [و] راه درست را پیموده اند.

 من به برادران عزیزم عرض می کنم پشتیبان امام خمینی (ولایت فقیه) باشید به هیچ وجه ایمان را با مادیات دنیوی تعویض نکنید و این اسلام است [که] انسان را به اوج انسانیت می رساند.

خانواده ی محترم پیام مرا به بر ملت ایران برسانید عاقبت پیروزی به دست رزمندگان اسلام است و این را بدانید راه کربلا و زیارت عتبات آزاد خواهد شد و حتی به زیارت قدس عزیز خواهند رفت.

 به برادرانم توصیه می کنم بعد از من خود یا اولادتان سنگرم را خالی نگذارند یادآوری من به مادرم و پدرم این است [که] موقع نوشتن وصیت نامه به یاد سربازان اسلام (زمان پیامبر (ص)) و بانوی فداکار معروف به نسیبه افتادم از فداکاریهای اینها [را] به شما عزیزم می نویسم.

پدر عزیزم و برادر مهربانم من از حمزه عموی پیامبر (ص) اسلام بالاتر نیستم از شجاعان عرب و از افسران به نام اسلام بود که با کمال اصرار میل داشت که ارتش اسلام در بیرون مدینه با قریش به نبرد پردازد و او که با قدرت هرچه تمامتر پیامبر (ص) را در لحظات حساس در مکه از بت پرستان حفظ نمود و در انجمن بزرگ قریش [به] جبران توهین و اذیتی که ابوجهل درباره پیامبر (ص) انجام داده بود سر او را شکست و کسی را قدرت مقاومت با او نبود وی همان افسر ارشد و جانبازی بود که در جنگ بدر قهرمان رشید قریش شیبه را از پای درآورد گروهی را مجروح و عده ای را به دیار نیستی فرستاد و هدفی جز دفاع از حریم حق و فضیلت برقراری آزادی در زندگی انسانها نداشت.

 خواهران و مادر عزیز مقام شما بالاتر از مقام زن فداکار (ام العامر معروف به نسیبه) آن بانوی فداکار جهاد در راه اسلام (که نیست) چه وظایفی انجام داده. (و ان الحسن التبعل يعدل ذالك كله).

قيام به وظایف صحیح زندگی با جهاد في سبيل الله برابری می کند شماها در مکان امن برای رزمندگان وظایف خود را انجام داده و من رزمنده آسوده خاطر باشم براحتی می توانم جواب دشمن قسم خورده را بدهم.

 بعد از شهید شدن من هیچ گریه نکنید به افتخارات خود و شهید شدن من افتخار نمایید.

 منطقه عملیاتی غرب سرپل ذهاب قصر شیرین.

ومن الله التوفيق

نبی میرزایی رویندوزق

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار