استقبال ظریف از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای در دیدار همتای عراقی

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای عراقی در آنتالیا ضمن استقبال از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 17June 2021

استقبال ظریف از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای در دیدار همتای عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه سفر کرد، با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ظریف ضمن ابراز خرسندی از توافقات مربوط به همکاری‌های ریلی شلمچه - بصره، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری لزوم افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشور‌های همسایه در برقراری امنیت منطقه‌ای، از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات، ضمن سازنده خواندن همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و عراق، از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه این همکاری‌ها قدردانی کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به این شهر ترکیه سفر کرد. وی در بدو ورود در اظهاراتی گفته بود که با همتای عراقی خود امروز دیدار خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از عزیمت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ظریف در این اجلاس درباره دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.

خطیب زاده همچنین افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفتگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

مجمع دیپلماسی آنتالیا فردا (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها