اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصل

سرکنسول ایران در اربیل در سفر به استان نینوی از آمادگی تهران برای مشارکت در بازسازی شهر موصل خبر داد و استانداری نینوی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد.
کد خبر: ۴۷۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳ - 03September 2021

اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی موصلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نصرالله رشنودی» سرکنسول ایران در استان اربیل واقع در منطقه کردستان عراق، امروز (پنجشنبه) از آمادگی کشورش برای مشارکت در بازسازی زیرساخت‌ها در شهر موصل، مرکز استان نینوی در شمال عراق خبر داد.

به نوشته «شفق نیوز»، وی، صبح امروز در جریان بازدید از شهر موصل و پس از دیدار با «نجم الجبوری» استاندار نینوی در مقر استانداری، طی کنفرانس خبری مشترک با این استاندار گفت: «موصل به دلیل تروریسم دچار ویرانی بزرگی شده است و علی‌رغم آنچه دولت محلی ارائه داده، وسعت تخریب بسیار بیشتر از پتانسیل آن است».

سرکنسول ایران در اربیل گفت که ایران آماده ارائه خدمات به ویژه در چارچوب بازسازی و سازندگی به استان نینوی است و توانایی و تجریه زیادی در این زمینه دارد.

رشنودی همچنین اظهار داشت که ایرانی‌ها مشتاق همکاری در زمینه‌های علمی، اقتصادی و حتی فرهنگی با نینوی است و برای همین به دنبال برپایی نمایشگاه تخصصی در زمینه بازسازی و ساخت و ساز شرکت‌های ایرانی در موصل هستند و امیدوارند که استانداری نینوی در این زمینه همکاری کند.

استاندار نینوی نیز در این کنفرانس خبری ضمن استقبال از این پیشنهاد، گفت که در دیدار امروز، گفت‌وگویی تفصیلی و طولانی با سرکنسول ایران در اربیل در خصوص میزان خسارات و ویرانی‌های شهر موصل در جریان اشغال از سوی داعش در سال ۲۰۱۴، داشت.

وی تصریح کرد: «عراقی‌ها از بصره تا زاخو، گران‌بها‌ترین خون جوانان خود را به عنوان مهریه برای آزادسازی موصل اهدا کردند و با فداکاری‌های آنها، این شهر به آغوش عراقی‌ها بازگشت».

الجبوری تاکید کرد که با جدیت به دنبال بازسازی موصل است، اما امکانات مادی، اندک است و موصل آماده همکاری با هر طرفی است که به روند بازسازی و محو آثار جنگ سرعت دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار