مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد تاکید کرد؛

نقش دانشگاهیان در مشارکت حداکثری در انتخابات

رحیمی‌نژاد گفت: مردم به تناسب اعتمادی که به دانشگاهیان دارند گزینه‌هایی که دانشگاهیان نیز معرفی می‌کند را با زحمت کمتری می‌توانند انتخاب کنند و رای خود را بدهند.
کد خبر: ۴۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 18June 2021

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: طبیعی است که در کشوری مثل کشور ما که حدود ۶۰ درصد آن را جوانان تشکیل می‌دهند، حدود ۸۰ درصد جمعیت در سن رای دادن هستند و بخش عمده‌ای از آنان را جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: طبیعتاً حضور این جوانان و ورود این قشر به بحث انتخابات با بصیرت، بینش و آگاهی می‌تواند سرنوشت ساز باشد و سرنوشت میهنمان را رقم بزند.

رحیمی نژاد با بیان اینکه جوانان هر شکل ورودی که داشته باشند متناسب است و آینده کشور رقم خواهد خورد اذعان داشت: قطعاً در آینده‌ای نزدیک، ما هر ارزیابی که باید از عملکرد سیاستمداران داشته باشیم باید به نحوه حضور جوانان برگردیم.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به اهمیت حضور جوانان در عرصه‌های مختلف گفت: اگر حضور جوانان، با آگاهی، بصیرت، با شناخت، تدبیر و تعامل باشد طبیعتاً انتخاب‌های درستی انجام دادند و به تناسب آن هم کارگزاران مناسبی را انتخاب کردند.

رحیمی نژاد با بیا اینکه امتداد مهمتر از انتخاب است افزود: مهمتر از بحث انتخاب، بحث امتداد است، اگر جوانان ما در امتداد انتخابشان، کارگزاران را رصد کنند، کارگزاران را به بی‌تفاوت از عملکردشان ندانند، طبیعتاً سلامت کارگزاران و پیگیری وعده‌های آن‌ها و تحقق آن در دستور کار آن‌ها قرار بگیرد و در مجامع، روزنامه‌ها، پیگیری‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها مطالبه گری کنند قطعاً شعار‌های توخالی کمتر خواهد شد و هم تعهد کارگزاران نسبت به تحقق اهداف و شعار‌های شان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی مطالبات بیشتر شود طبیعتاً ما کشور رو به رشد و توانمند تری را خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به نقش اساتید و دانشگاهیان به عنوان پیش قراولان و پیشقدمان در عرصه‌های دانایی، علم، فناوری و نقش الگویی که این گروه‌ها در ارتباط با حرکت سازی، جریان سازی، کنشگری سیاسی و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند، طبیعتاً وقتی که اساتید و دانشگاهیان ما ورود جدی به این موضوع داشته باشند و مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات داشته باشند و به عنوان وظیفه خود به آن نگاه کنند باعث می‌شود که ورود و حضور قشر دانشگاهی به عرصه انتخابات همراهی و همگامی بیشتر مردم را خواهد داشت.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: مردم به تناسب اعتمادی که به دانشگاهیان دارند گزینه‌هایی که دانشگاهیان نیز معرفی می‌کند را با زحمت کمتری می‌توانند انتخاب کنند و رای خود را بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار