نوری المالکی:

هرگز اجازه نابودی الحشدالشعبی را نخواهیم داد

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که برخی طرف‌های داخلی و بین‌المللی به دنبال نابودی کامل گروه الحشدالشعبی هستند.
کد خبر: ۴۶۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ - 18June 2021

هرگز اجازه نابودی الحشدالشعبی را نخواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی اظهار داشت که از زمان تأسیس گروه مقاومت الحشدالشعبی طبق فتوای مرجعیت، برخی طرف‌های داخلی و خارجی مدام به دنبال شکایت از این گروه در محاکم بین‌المللی بوده‌اند.

به نوشته وبگاه المسله، او گفت که طرف‌های داخلی و خارجی مخالف با الحشدالشعبی مدام به دنبال نابودی کامل این گروه مقاومت هستند، اما او و گروه‌های سیاسی همسو با مقاومت هرگز اجازه پایان نقش‌آفرینی الحشدالشعبی را نخواهند داد.

نوری المالکی همچنین گفت که پیشنهاد کرده است تا میان مصطفی الکاظمی و برخی گروه‌های الحشدالشعبی نشستی با هدف پایان دادن به سوءتفاهمات میان طرفین برگزار شود.

به گفته رئیس ائتلاف دولت قانون، برخی طرف‌ها قصد دارند سناریویی که برای «قاسم مصلح» از فرماندهان الحشدالشعبی چیده شد و نیرو‌های امنیتی برای چند روز او را بازداشت کردند، برای دیگر فرماندهان الحشدالشعبی نیز تکرار شود.

نوری المالکی در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر نیز گفت که اگر این انتخابات بار دیگر به تعویق بیفتد، هرگز دیگر برگزار نخواهد شد و در آن صورت خطر جدی عراق را تهدید خواهد کرد.

«عدنان فرج الساعدی» تحلیلگر و نویسنده عراقی نیز روز گذشته در یادداشتی در وبسایت المعلومه نوشت که الحشد الشعبی بزرگترین مانع بر سر راه طرح‌های آمریکا و اسرائیل در عراق و منطقه است و آن‌ها به دنبال قطع کردن سر این سازمان قانونی و قدرتمند به هر قیمتی که شده، هستند.

مقاومت اسلامی جنبش النُجَباء عراق نیز روز دوشنبه در سالروز تأسیس بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای، هرگونه اراده برای حذف، به حاشیه راندن یا استحاله این نهاد مردمی را توهمی محال خواند.

گروه مقاومت الحشدالشعبی در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۳ با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان عراق برای مقابله با یورش تروریست‌های داعش تأسیس شد و در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ طبق مصوبه پارلمان عراق جزو رسمی نیرو‌های مسلح عراق شد و تحت امر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح (نخست‌وزیر) در آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار