دیدگاه شهید ابومهدی المهندس درباره فتوای مرجعیت

نائب رئیس سابق الحشد الشعبی در زمان حیات خود طی سخنانی که امروز منتشر شد، از اهمیت فتوای مرجعیت و نقش گروه‌های مقاومت از جمله جنبش نُجَباء در سازمان‌دهی نیرو‌های مردمی علیه داعش سخن گفته است.
کد خبر: ۴۶۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 13June 2021

دیدگاه نائب رئیس شهید الحشد الشعبی درباره فتوای مرجعیتبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، شهید «ابومهدی المهندس»، نائب رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی طی گفت‌وگوی اختصاصی با مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای جنبش النُجَباء در ایران که همزمان با سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی برای اولین‌بار منتشر می‌شود، از اهمیت این فتوا و نقش گروه‌های مقاومت از جمله جنبش نُجَباء در سازمان‌دهی نیرو‌های مردمی سخن گفته است.

المهندس با اشاره به اینکه فتوای جهاد کفایی مرجعیت پس از سال ۲۰۱۴ صادر شد، اظهار داشت: فتوای اصلی پس از سقوط موصل شکل گرفت که آیت الله سیستانی که خدا عمرشان را زیاد کند، آن را صادر کرد.

وی افزود: به دنبال سقوط موصل و سقوط خیلی از مناطق عراق به دست داعش در ششمین ماه سال ۲۰۱۴، فتوای مرجعیت شکل گرفت و امت حرکت کرد و به این فتوا پاسخ مثبت داد.

نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی با اشاره به اینکه ده‌ها هزار پیر و جوان به دنبال فتوای مرجعیت آمادگی خود را برای جهاد اعلام کردند، گفت: اینجا بود که به واقع عصاره مقاومت ظاهر شد و گروه‌های مقاومت ابتکار عملیات را به دست گرفتند.

المهندس ادامه داد: آن زمان بود که ما اقدام به تشکیل یک پایگاه کردیم که این پایگاه بعد‌ها مسئولیت تنظیم عملیات گروهی را به عهده داشت که الحشد الشعبی نام گرفت.

او گفت: نظامیان قدیمی که زمانی علیه نظام سابق فعالیت می‌کردند، مخصوصا تعدادی از آن‌ها از سازمان بدر بودند و همچنین جوانانی از کتائب حزب الله، کتائب سید الشهداء، گروهی که بعد‌ها کتائب امام علی شناخته شدند، عصائب اهل الحق، النجباء و همچنین جند الامام از فتوای مرجعیت استقبال کردند.

نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی با بیان اینکه پاسخ به فتوای مرجعیت بسیار فراگیر بود و لازم است که این قضیه مستند شود، گفت: ما به عنوان مقاومت توانستیم که ده‌ها و البته بیست یا سی هزار نفر را بسیج کنیم.

المهندس گفت: بدین ترتیب جریان وسیعی ایجاد شد که ده‌ها بلکه صد‌ها هزار نفر را به میدان آورد که به عنوان مجاهد در این عملیات شرکت کردند و در تشکیلات متفاوتی وارد شدند که آن‌ها را تیپ نامگذاری کردیم و با این مقر ارتباط برقرار کردند که دولت آن را الحشد الشعبی نامگذاری کرد، علاوه بر اینکه صد‌ها هزار نفر از مردم هم از الحشد الشعبی پشتیبانی کردند و به حمایت از این فرآیند ضد تروریسم پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار