رئیس بنیاد شهید خبر داد

اجرای 81 درصدی قانون جامع ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای 81 درصدی قانون جامع ایثارگران خبر داد و گفت: اجرای 19 درصد باقی مانده از این قانون نیازمند تدوین آیین نامه و تامین اعتبار است.
کد خبر: ۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ - 11May 2015

اجرای 81 درصدی قانون جامع ایثارگران

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در صد و چهل و یکمین جلسه مشاوران وزرا در امور شهدا و ایثارگران گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته نیروی انتظامی فعالیت قابل تحسینی در حوزه ایثارگران و شهدا داشته است و این جای تقدیر بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه همه ما خادم جامعه ایثارگری هستیم، گفت: توطئههای زیادی علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است که مهمترین آن آتش افروزی صدام در تهاجم علیه کشور ما بود.

شهیدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین ابزار ایستادگی در برابر جبهه شرق و غرب که حامی صدام بودند، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که کودکان 12 و 13 ساله با تغییر شناسنامه تلاش برای حضور در جبههها داشتند که این خود نشان از فرهنگ بالای ایثارگری در جامعه دارد.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودهاند "هشت سال دفاع مقدس صرفا یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینهای است که باید همیشه از آن استفاده شود"، گفت: اگر در سالهای آینده حادثهای برای کشور رخ دهد همین ایثارگران هستند که مجددا در جبههها حضور مییابند، لذا ما باید برای حقوق این عزیزان تمام تلاش خود را بکنیم، هرچند که این تلاشها در مقابل فداکاریهای صورت گرفته از سوی جانبازان و ایثارگران بسیار ناچیز است.

وی در ادامه سخنان خود به ماده 63 قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویتهای ما در سال جاری نشر فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته و دبیرخانه آن را فعال کردیم و جلسه هیئت امنای آن با ریاست رئیس جمهور به زودی برگزار میشود.

وی از دغدغه اشتغال فرزندان ایثارگر سخن به میان آورد و گفت: یک چهارم استخدامهای سازمانها و وزارتخانهها باید به جانبازان و فرزندان جانبازان اختصاص یابد. در زمانی که مسئولیت امر را به من سپردند 67 هزار نفر از فرزندان جانبازان بیکار بودند که با اقدامات صورت گرفته به 47 هزار نفر رسیده است.

شهیدی از اجرای 81 درصدی قانون جامع ایثارگران خبر داد و گفت: اجرای 19 درصد باقی مانده از این قانون نیازمند تدوین آیین نامه و تامین اعتبار است که برای این موضوع معاونت حقوقی و پارلمانی ما در حال پیگیریهای لازم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار