رونمایی از زندگینامه سردار سلیمانی در بغداد

حجت‌الاسلام فلاح قریشی در مراسم رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد گفت: حاج قاسم سلیمانی شیفته امام خمینی (ره) بود و انقلاب اسلامی بخش جدانشدنی حاج قاسم بود.
کد خبر: ۴۶۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ - 19June 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ویژه برنامه «گرامیداشت شهدای مقاومت: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس» و رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» با حضور حجت الاسلام‌ فلاح قریشی (رئیس موسسه فرهنگی اسلامی اصیل و استاد حوزه علمیه بغداد)، محسن الجورانی (شاعر و نویسنده مشهور عراقی)، شیخ عامر الکاظمی (قاری بین‌المللی عراقی)، مهندس حیدر قریشی (مدیر مرکز فرهنگی للدراسات الاسلامی)، دکتر عبدالوهاب الراضی (رئیس بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد و رئیس اتحادیه ناشران عراق)، احمد زکی محمد (مدیر اجرایی بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد) و جمع زیادی از علاقمندان شهدای مقاومت با هماهنگی موسسه بین‌المللی ابرار معاصران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام‌ فلاح قریشی در خصوص کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» که زندگینامه خود نوشت سردار حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم از عنوان این اثر شروع کنیم، «ترس» از آن ویژگی‌هایی است که در احادیث و روایات دین به آن اشاره شده است که اگر وجود نداشته باشد، فرد در جهت راستی و درستی قرار ندارد. اما اسم کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» اشاره دارد که این امر نترسیدن به واسطه ترس از خداوند تبارک و تعالی و این ویژگی خاص و منحصربه‌فرد سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

رئیس موسسه فرهنگی اسلامی اصیل عراق در ادامه سخنان خود به ویژگی‎های خاص سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های خاصی داشت که این ویژگی در کمتر کسی پیدا می‌شود. وضعیت خاص در منطقه باعث می‌شد سردار سلیمانی در مسأله فلسطین، عراق، افغانستان و اخیرا مساله یمن حضور جدی داشته باشد. در این کتاب می‌خوانیم شخصی که چنین حضور جدی در کشور‌های منطقه دارد چه روح لطیف و خدا ترسی داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی پروژه مکتب امام خمینی (ره) بود و در این کتاب می‌خوانیم از زمانی که سردار عکس امام (ره) را دید آن‌ها را به جای عکس‎های شاه ایران جایگزین کرد و شیفته امام خمینی (ره) بود. انقلاب اسلامی بخش جدانشدنی حاج قاسم بود. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به بعد، حاج قاسم سلیمانی سرباز امام خمینی (ره) می‌شود و در تمام حالات و مقاطع با انقلاب اسلامی همراه بوده است.

حجت الاسلام‌ فلاح قریشی در پایان سخنان خود گفت: این کتاب تمام آنچه حاج قاسم سلیمانی بود را نشان نمی‌دهد، اما بخش‌هایی دارد که گوشه‌هایی از روح و جان حاج قاسم را آنچنان که بوده است، عرضه کرده و به مخاطب نشان می‌دهد.

در ادامه ویژه برنامه «گرامیداشت شهدای مقاومت: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس» و رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» محسن الجورانی شاعر مشهور عراقی ابیاتی را به زبان عربی درخصوص مقام شامخ شهدای مقاومت قرائت کرد و در پایان نیز از کتاب زندگینامه خود نوشت سردار حاج قاسم سلیمانی، «از چیزی نمی‌ترسیدم» به زبان عربی، رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار