در دیدار وزرای خارجه ایران و پاکستان تأکید شد؛

ضرورت تعمیق همکاری‌های ایران و پاکستان برای برقراری ثبات در افغانستان

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با ظریف در آنتالیا بر ضرورت تعمیق و توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در برقراری ثبات و مقابله با هرج و مرج در افغانستان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ - 19June 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلانی ایران امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار ضمن تشریح آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری‌های دو کشور در حوزه های دوجانبه و منطقه ای، در دولت جدید با سرعت به پیش خواهد رفت.

آخرین وضعیت مذاکرات وین و موضوعات منطقه ای و به ویژه وضعیت افغانستان از دیگر موارد گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه بود.

قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار، با اشاره به وضعیت شکننده افغانستان، بر ضرورت تعمیق و توسعه همکاری های تهران - اسلام آباد در برقراری ثبات و مقابله با هرج و مرج در افغانستان تاکید کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنجشنبه وارد این شهر ترکیه شد. وی طی دو روز اخیر با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه عراق، ونزوئلا، افغانستان، کرواسی، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، تاجیکستان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی قرار است فردا در نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز حضور یابد.

ظریف امروز نیز در حاشیه این نشست در گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد.

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز (جمعه ۲۸ خرداد) با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شده است.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سال جاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار