«نیکلاس مادورو» پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی ضمن عرض تبریک به آیت‌الله رئیسی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، خواستار تعمیق روابط دو کشور شد.
کد خبر: ۴۶۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ - 20June 2021

«نیکلاس مادورو» پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، با انتشار بیانیه‌ای پیروزی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بیانیه‌ای به مردم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت نمونه خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک گفت.

وی سپس با تبریک به رئیسی برای پیروزی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: «رئیس‌جمهور منتخب ابراهیم رئیسی و مردم انقلابی ایران از حمایت بی قید و شرط رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو و انقلاب بولیواری به منظور تعمیق اتحاد مردمان دو کشور در مواجهه با نبرد‌هایی برای احقاق عدالت اجتماعی، عزت و حاکمیت در آینده این جهان آشفته و ادامه پیشرفت در ساخت یک جهان چندقطبی و چند مرکزی برخوردار هستند».

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز برای صداقت با مردم ایران در سال‌های ریاست‌جمهوری، تحکیم استقلال و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در جامعه ایران و همچنین مدیریت وی در جامعه جهانی و ترویج احترام به حقوق بین‌الملل و ارتقاء روند ائتلاف منطقه‌ای از طریق گسترش همبستگی، دانش و برابری بین مردمان جهان قدردانی کرد.

۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد و براساس اعلام وزارت کشور، سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار