مسئول اداره راهیان نور اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

اولین جشنواره استانی خاطره‌نویسی پیشکسوتان دفاع مقدس در اراک برگزار می‌شود

فرامرزی گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جمع آوری خاطرات ارزشمند دوران دفاع مقدس، اولین جشنواره استانی خاطره‌نویسی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان با عنوان «من افتخار می‌کنم» در اراک برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ - 20June 2021

اولین جشنواره استانی خاطره نویسی پیشکسوتان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «مجید فرامرزی» مسئول اداره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در نشست با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: بیان خاطرات دفاع مقدس و استفاده از شیوه‌های هنری و ادبی برای انتقال آنها به نسل جدید یکی از ضرورت‌های جامعه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر روی این مسئله تاکید داشتند.

وی افزود: راه اندازی نهضت خاطره گویی برای نسل جدید علاوه بر اینکه موجب احیا و تقویت فرهنگ دفاع مقدس خواهد شد قطعا آثار و برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت و استقبال خوبی از آن می شود.

مسئول اداره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس ثروت ملی است و همچون سرمایه‌ای ارزشمند امروز در اختیار ماست که باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم و انتقال درست به نسل جوان را یکی از وظایف خود بدانیم.

این مسئول بیان داشت: راه‌اندازی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس موجب تقویت هویت ملی خواهد شد و هرچقدر که بتوانیم آن را تقویت کنیم به پیشرفت همه جانبه کشور سرعت می بخشیم.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای انجام اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جمع آوری خاطرات ارزشمند دوران دفاع مقدس اولین جشنواره استانی خاطره نویسی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان با عنوان «من افتخار می کنم» برگزار می شود.

فرامرزی افزود: این جشنواره استانی با موضوع خاطرات پیشکسوتان اعم از جانبازان، ایثارگران، آزادگان ، رزمندگان و خانواده معظم شهدا پیرامون تمام وقایع در هشت سال جنگ تحمیلی شامل بمباران مناطق، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در جبهه و مناطق جنگی، خاطرات اعزام به جبهه و صحنه‌های نبرد با دشمنان، عملیات‌های دفاع مقدس و نقش مردم و مناطق ویژه، خاطرات اسارت و خاطرات فرزندان عزیز و خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با مشارکت کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی و یگان های نظامی و انتظامی برگزار می شود و شرکت در این جشنواره برای تمام یادگاران عزیز دفاع مقدس استان مرکزی آزاد است و تمام علاقمندان می‌توانند خاطرات دست نویس خود را تا تاریخ پنجم مرداد سال جاری همزمان با سالروز عملیات پرافتخار و حماسی مرصاد از طریق پیام رسان های ایتا، سروش و واتس آپ به شماره ۰۹۱۸۴۳۴۹۵۷۱ ارسال کنند.

مسئول اداره پیشکسوتان و راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر‌نشان کرد: آثار منتخب علاوه بر اینکه جوایز نفیسی به آنها تعلق میگیرد در قالب کتابی چاپ و منتشر خواهد شد و محدودیتی برای ارسال تعداد خاطره وجود ندارد و رزمندگان باید برای هر خاطره خود عنوانی تهیه کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار