احمد سالک کاشانی:

عربستان به حجاج سوریه اجازه ادای فریضه حج را نداد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این اقدام عربستان خلاف شرع و عقل و انسانیت است و نفرت همه مردم سوریه را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲ - 15October 2013

عربستان به حجاج سوریه اجازه ادای فریضه حج را نداد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احمد سالک کاشانی با ناپسند خواندن اقدام عربستان در ممانعت از انجام فریضه حج توسط حجاج کشور سوریه، گفت: عربستان با امکاناتی که در اختیار تروریسم های سوریه می گذارد از آنها حمایت می کند و همین موضوع مردم سوریه را نسبت به حاکمان این کشور بدبین کرده است.

وی افزود: حاکمان عربستان نگران هستند که مردم سوریه در صدد تلافی اقدامات ناجوانمردانه آنها بر بیایند و اقداماتی را بر علیه آنها انجام دهند. حاکمان عربستان حتی اجازه فرضیه حج را نداده چون ممکن است سخنان و شعارهای مردم سوریه در عربستان باعث رسوایی این دولت شده و اقدامات نابجای آنان را زیر سوال ببرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: حج تمتع واجب الهی است که اگر مسلمانی فیض حضور در خانه خدا را کسب کرد بر او واجب است که این فریضه را انجام دهد، مگر اینکه مانعی سر راه او وجود داشته باشد.

سالک اظهار داشت: عربستان تنها میزبان مسلمانان جهان برای انجام فریضه حج است، حاکمان این کشور نمی توانند برای انجام این فریضه الهی بین مسلمانان تفکیک قایل شوند و وظیفه دارند به صورت یکسان از همه مسلمانان پذیرایی کنند، تفکیک بین مسلمانان خلاف شرع و دین است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به دولتمردان و حاکمان عربستان توصیه میکنم که از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی دست برداشته و بیشتر از این باعث نفرت مسلمانان و مردم سوریه نشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار