غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی:

روز عرفه روز وحدت مسلمانان است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: روز عرفه بهترین فرصت برای عبودیت تمام مسلمانان جهان است.
کد خبر: ۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 15October 2013

روز عرفه روز وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی با بیان اینکه روز عرفه روز بخشش گناهان است ودر این روز فرصت بسیار مناسبی از طرف خداوند برای بندگان در نظر گرفته شده است، گفت: در احادیث و روایات نقل شده که اگر بندهای نتواند در ماه مبارک رمضان با طلب توبه از خداوند نامه اعمال خود را پاک و منزه کند، فقط یک فرصت دیگر برای این کار دارد و آن روز عرفه است.

وی افزود: حاجی هایی که در روز عرفه در سرزمین عرفات به سر میبرند در درگاه بارتعالی به خداوند متعال پناه می برند و به گناهان خویش اعتراف میکنند و پس از آن با دلی آکنده از امید به بخشش به سرزمین منا میروند تا مورد فیض الهی قرار بگیرند. غفلت از این عید بزرگ و بهره نگرفتن از آن سبب خسران است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وظیفه مسلمانان در روز عرفه حفظ وحدت است، در روزهای عزیزی مثل عرفه و عید قربان دلهای همه مسلمانان  باید به یاد خداوند متعال باشد و این مسئله اتفاق نمی افتد مگر با مهربان شدن همه مومنان با یکدیگر و پایان دادن به اختلافات سطحی و زودگذر است.

نماینده مجلس نهم اظهار داشت: روز عرفه بهترین فرصت است برای عبودیت تمام مسلمانان جهان. در این روزهمه مسلمانان جهان اعمال دینی یکسان و برابری را باهم انجام می دهند که این یکسانی و برابری، یکپارچگی و هماهنگی عمیقی بین آنها ایجاد میکند. 

جعفرزاده افزود: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و بستری است فراهم شده از طرف خداوند برای اثبات بندگی، در این روز مسلمانان به تبعیت از حضرت ابراهیم (ع) قربانی میدهند و گوشت آن را میان نیازمندان و هم مذهبان خودتقسیم می کنند. در این روز ما موظف هستیم اعمال مذهبی و دینی خاصی که برایمان تعریف شده است را انجام دهیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار