دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سیره‌ رضوی بهترین الگو برای اندیشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف است

جوانان ایرانی با درس گرفتن از منش و بینش و رفتار رضوی، توانستند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نام ایران بزرگ را در جهان به اهتزاز درآورند.
کد خبر: ۴۶۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 22June 2021

سیره‌ رضوی بهترین الگو برای اندیشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آخرین روز از دهه پر خیر و برکت کرامت مصادف است با میلاد پر نور امام رئوف، شمس الشموس، امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام. سیره و زندگی آن حضرت بهترین الگو و نمونه برای زندگی بشریت به ویژه دولتمردان است. آن حضرت علیرغم اینکه به بسیاری از سیاست‌ها و چه بسا به تمامیت سیاست‌های دستگاه خلافت عباسی انتقاد داشتند، اما به شرط عدم دخالت در سیاست‌های خلیفه‌ی زمان (مامون ملعون) ولایتعهدی را پذیرفتند. کردار و سیره و رفتار آن امام همام در دستگاه بنی عباس بیشتر نمایانگر علم و دانش و بینش آن حضرت بود و سعی داشتند تا از طریق جلسات مباحثه‌ی علمی که مامون ترتیب میداد، قدرت علم رضوی را به عالمان عالم نشان دهند و در این امر نیز بسیار موفق بودند به گونه‌ای که نقشه‌های خلیفه‌ی ملعون زمان را نقش بر آب میکردند. مامون عباسی سعی داشت تا با طرح سخت‌ترین پرسش‌ها از جانب علمای ادیان و مذاهب مختلف آن زمان آن امام بزرگوار را در تگنای علمی قرار دهد، اما نمی‌دانست که امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام میراثدار علم حضرت باقرالعلوم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام هستند.

این رفتار و کردار و وجنات امام رضا علیه السلام باید الگوی همه‌ جوانان و دوستداران فرهنگ غنی رضوی باشد. امروز با روی کار آمدن دولت جدید، فرصت مناسبی است که همچنان کما فی السابق اندیشمندان و جوانان در عرصه‌های علمی تکاپو داشته باشند؛ که البته تا کنون نیز اثبات کرده اند بهترین میراث‌داران فرهنگ مستغنی رضوی هستند. از زمان شیوع ویروس کرونا در سرزمینمان این جوان پاک و بی آلایش و سرشار از امید و آرزو در انستیتو‌ها و آزمایشگاه‌های کشورمان با تلاش و کوششی مثال زدنی سعی و همت بر آن داشتند تا با تولید واکسن‌های ایرانی شر این ویروس را از سر جهانیان کم کنند و در این امر نیز به موفقیت‌هایی نیز رسیده‌اند که خود نشان دهنده‌ی تجلی و تبلور فرهنگ رضوی در تار و پود زندگی و حیات دانشمندان ایرانی است.

ایران سرزمین ارادتمندان به ساحت مقدس رضوی است. جوانان ایرانی با درس گرفتن از منش و بینش و رفتار رضوی، توانستند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نام ایران بزرگ را در جهان به اهتزاز درآورند. امروزه دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی از جمله تولید واکسن علیه کرونا، علوم هسته‌ای، پزشکی و... در جهان زبانزد شده‌اند. یقینا وجود مرقد شریف امام هشتم در کشور عزیزمان باعث تأسی گرفتن دانشمندان ایرانی از آن حضرت و متبرک شدن علوم ایرانی شده است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار