حجت‌الاسلام راشد یزدی در دیدار صمیمی با مرزبانان:

جهاد مدافعان امنیت کشور عین عبادت است

استاد اخلاق حوزه‎های علمیه گفت: خدمت به امنیت و نظم در کشور اسلامی از مهم‎ترین مصادیق خدمت به خلق خداست؛ لذا مجاهدت مرزبانان ما به‌عنوان پاسداران حریم امنیت کشور، در هر لحظه آن عین عبادت است.
کد خبر: ۴۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 22June 2021

دیدار صمیمانه حجت الاسلام «راشد یزدی» با مرزبانان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدکاظم راشد یزدی» استاد حوزه‌های علمیه خراسان در دیدار صمیمانه با افسران و سربازان مرزبانی خراسان رضوی که به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خانه هر مسلمان باید چهار تعریف داشته باشد از جمله اینکه منزل و محل نزول، مسکن و محل آرامش، مأوی و پناهگاه و مأمن و محل امنیت اعضای خانواده باشد و هر کسی خود را مسلمان و پیرو پیامبر اسلام (ص) می‌داند، باید خانه‌اش عاری از شک و ترس و مملو از عشق، اعتماد، احترام متقابل، گذشت و انصاف باشد.

وی بر باید‌ها و نباید‌های محیط خانه تأکید کرد و افزود: ضرب و شتم و ترس نباید در خانه باشد و در عوض چهار چیز برای ابراز علاقه زن و شوهر به یکدیگر شامل اعتماد و اطمینان اعضا به هم، احترام متقابل و گذشت و انصاف در منزل هر زن و مرد مسلمان به اوج خود برسد.

این استاد حوزه‌های علمیه خراسان خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) بهترین و جامع‌ترین الگو برای زندگی انسان است. ایشان با توجه به اینکه خانواده و زندگی مستقل داشته، اما از آن‌ها استفاده کرده و راه رسیدن به بالاترین مقام خداوندی یعنی خاتمی پیامبران را پیدا کرده لذا ما نیز می‌توانیم از زندگی‌هایمان استفاده کنیم و به آنچه می‌خواهیم برسیم.

راشد یزدی در ادامه ضمن برشمردن مصادیق و انواع مختلف خدمت در جامعه اسلامی تصریح کرد: خدمت به فرهنگ جامعه، خدمت به بهداشت جامعه و خدمت به نظم و امنیت جامعه ازجمله مهم‌ترین مصادیق خدمت هستند که از همه این موارد مهم‌تر، خدمت به امنیت و نظم است لذا خدمت مرزبانان ما به عنوان پاسداران حریم امنیت کشور، در هر لحظه عبادت است و هر پادگان این مجاهدان، به منزله یک مسجد است.

وی در پایان تأکید کرد: مرزبانان در واقع برای رضای خدا گام برمی‌دارند و تأمین امنیت در مرز‌ها قابل تکریم است. مرزبانی و حفاظت از مرز‌های کشور تنها یک شغل نیست بلکه جهاد در راه خداست و اجر و منزلت آن قابل توصیف نیست. از خداوند متعال می‌خواهیم که بر قوت و درایت مرزبانان غیور ایران اسلامی بیفزاید و شهدای آنان را هم‌نشین اولیای الهی و بالاخص صاحب این روز عزیز، حضرت امام رضا (ع) بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار