همرزم شهید «خشکبارچی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«صمد خشکبارچی» با شهادتش به خانواده و اعضای محله خود عزت داد

«بهارلو» گفت: شهید «خشکبارچی» طالب سعادت و شهادت بود که با حماسه‌اش در عملیات «بدر»، ماندگار شد و با شهادت خود، به خانواده و اعضای محله‌اش عزت داد.
کد خبر: ۴۶۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰ - 24June 2021

«صمد خشکبارچی» با شهادتش به خانواده و اعضای محله خود عزت داد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «صمد خشکبارچی» دوم فروردین سال ۱۳۴۷ در تبریز متولد شد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و سرانجام در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات «بدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«حسین بهارلو» همرزم شهید «صمد خشکبارچی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، خصوصیات این شهید والامقام را چنین روایت می‌کند:

«صمد را از هشت‌سالگی می‌شناسم. او از فعالان محله و مسجد و نوجوانی پاک بود. خانواده‌اش علاقه زیادی به صمد داشتند و این دلبستگی، مانع رضایت‌شان برای رفتن او به جبهه بود.

به نظرم صمد یک استثنا بود. سال ۱۳۶۲ با کاروان اعزامی، به منطقه «گاسه‌گران» گیلان غرب اعزام شده بود. باتوجه به پایین بودن سن صمد، پدرش به دنبالش آمد و او را به تبریز بازگرداند. یک‌بار هم وی را از دزفول برگردانده بودند؛ اما صمد شیفته جهاد شده بود و سعادت را در این مسیر می‌دانست. اواخر سال ۱۳۶۳ برای چندمین‌بار عازم جبهه شد و در گردان امام حسین (ع) سازماندهی شد.

غروب جبهه‌های جنوب، به‌‎ویژه غروب «شلمچه» و سد «دز» برای رزمندگان خیلی زیبا و دل‌انگیز بود. صمد بالای صخره‌ای می‌نشست و با سوز، مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) را زمزمه می‌کرد. نیرو‌های در حین آموزش با شنیدن مناجات دلنشین به سمت نمازخانه گردان حرکت کرده و دل‌‎ها را برای نماز مغرب آماده می‌کردند. صمد، طالب سعادت و شهادت بود که با حماسه‌اش در عملیات «بدر»، ماندگار شد و با شهادت خود، به خانواده و اعضای محله‌اش عزت داد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها