وصیتنامه شهید «نعمت‌الله دوراهکی»؛

کمک به تهیدستان و خواندن نماز در وقت معین برای خودسازی شما است

شهید «نعمت‌الله دوراهکی» در قسمتی از وصیتنامه خود آورده است: آن چه باید نصب العین خود قرار دهید، یاری امام، یاری رزمندگان، کمک به فقرا و تهیدستان و خواندن نماز در پنج وقت معین و اجرای رهنمودهای امام می باشد که برای خودسازی شما مسلمانان موجود است.
کد خبر: ۴۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 22June 2021

کمک به تهیدستان و خواندن نماز در وقت معین برای خودسازی شما استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «نعمت‌الله دوراهکی» در سال ۱۳۴۴ در شهر دیر دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی پا به دبستان گذاشت و رشته های نقاشی،طراحی و خطاطی نیز از ذوق سرشاری برخوردار بود. در ایام پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی های علیه رژیم شاهنشاهی، حضور و نقش فعال داشت و اعلامیه های منتشر شده را در روستای زادگاهش پخش می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در بسیج فعالیت می‌کرد و با کمک چند تن از برادران، انجمن اسلامی و کتابخانه روستا را تشکیل داد و با ذوق و شوقی که داشت، اطلاعیه ها و مقاله ها را به مناسبت های مختلف تهیه و توزیع می کرد.

 نعمت الله دوراهکی، پس از طی یک دوره یک ماهه آموزش نظامی، در تاریخ 1361/7/24 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات محرم شرکت کرد. سرانجام پس از شرکت در سه مرحله از این عملیات، در حال نماز در بیستم آبان ماه سال 1361 در منطقه عین خوش به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید دوراهکی

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و سلام بر شهدا؛ به امید پیروزی رزمندگان اسلام و برای انجام فرمان امام بسوی جبهه می روم. از خدا می خواهم که این وظیفه بزرگی که بر دوش ما نهاده است و ما نمی توانیم از عهده آن برآئیم را بر ما سنگین نگیرد. خدایا از تو می خواهم که مرا از سربازان خود قرار دهی؛ زیرا سربازان تو همیشه پیروزند.

ای برادران و ای کسانی که این مرقومه را می شنوید عاجزانه می خواهم که از بدی های من بگذرید و آن چه باید نصب العین خود قرار دهید، یاری امام، یاری رزمندگان، کمک به فقرا و تهیدستان و خواندن نماز در پنج وقت معین و اجرای رهنمودهای امام می باشد که برای خودسازی شما مسلمانان موجود است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار