معاون‌ آموزش دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه الله (عج):

فرمانده کل سپاه خواستار دستیابی دانشگاه بقیه الله به جایگاهی بین‌المللی است

اخوان مقدم گفت: باید بتوانیم در حوزه بین الملل در کشور‌هایی که از دوستان ما هستند جایگاهی به لحاظ علمی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۶۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ - 23June 2021

فرمانده کل سپاه خواستار دستیابی دانشگاه بقیه الله به جایگاهی بین‌المللی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمال اخوان مقدم معاون‌ آموزش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) صبح امروز در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ما دنبال دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی هستیم زیرا اگر نتوانیم افراد جامع الشرایط را برای اداره کشور تربیت کنیم در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه فرمانده کل سپاه در خصوص جایگاه دانشگاه درخواست دارند که جایگاه بین المللی داشته باشد، افزود: طب رزم، دفاع زیستی و پدافند غیرعامل محور‌هایی هستند که برای فعالیت‌های این دانشگاه در داخل کشور تعیین شده است؛ از سوی دیگر معتقدیم فعالیت‌های دانشگاه بقیه الله نباید فقط محدود به تهران باشد بدین معنی که باید در سراسر کشور فعالیت‌های این دانشگاه گسترش یابد.

معاون‌ آموزش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ادامه داد: باید ظرفیت‌های آموزشی کشور در حوزه بهداشت و درمان در سپاه و نیرو‌های مسلح بیش از گذشته فعال شود که در این رابطه دانشگاه بقیه الله می‌تواند کمک کننده باشد.

اخوان مقدم تصریح کرد: در حوزه بین الملل نیز باید بتوانیم در کشور‌هایی که دوستان ما هستند جایگاهی به لحاظ علمی داشته باشیم، چون افراد متخصصی داریم که علاوه بر اینکه حافظ قرآن هستند و در جهاد و مقاومت نیز حضور فعال دارند، در حوزه دانشی هم از درجات علمی بالایی برخوردارند.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزود: بر این اساس برنامه تعالی پنج ساله دانشگاه بقیه الله به منظور تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب، تبیین و پیاده سازی مبانی حکمت و فلسفه اسلامی در آموزش، پژوهش و خدمات سلامت به جای مبانی رایج سکولار در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت عنوان «اولین دانشگاه علوم پزشکی حکمت بنیان» تهیه شده است.

اخوان مقدم در پایان گفت: ملی و بین المللی سازی این مبانی و رویکرد حکمت و فلسفه اسلامی در قالب تعاملات آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت ملی و بین المللی با سایر دانشگاه‌ها و نیز تمرکز بر ماموریت‌ها و رسالت جهادی و انقلاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در سطح ملی و بین المللی، در دستور کار است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها