فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج):

مفاهیم سلامت معنوی را به زبان دانشگاهی تولید نکردیم/ حوزه‌های علمیه دانشگاهی شدند

ابوالقاسمی گفت: سلامت معنوی در فرهنگ خودمان به صورت‌های گوناگون مطرح شده، ولی متاسفانه آن‌ها را تاکنون به زبان دانشگاهی تولید نکردیم.
کد خبر: ۴۶۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ - 23June 2021

مفاهیم سلامت معنوی را به زبان دانشگاهی تولید نکردیم/ حوزه‌های علمیه دانشگاهی شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) امروز در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضوع سلامت معنوی باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی نهادینه شود اما برای رسیدن به این موضوع باید ابتدا خود به آن تسلط یابیم لذا استفاده کردن از علوم دینی باعث می‌شود در آموزش، بهداشت و درمان موفق‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به سابقه استفاده از عبارت سلامت معنوی در پزشکی، افزود: آنچه امروز درباره سلامت معنوی مطرح می‌شود ترجمه مطلبی است که این سازمان در موضوع مورد اشاره بیان کرده است؛ چهار دهه پیش نماینده نروژ در سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد علی رغم همه پیشرفت‌های مادی که داشتیم ولی آمار خودکشی و پناه بردن به نوشیدنی‌های الکلی افزایش یافته است؛ لذا توصیه می‌شود بهداشت سلامت معنوی در پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ادامه داد: امروز در کشور سلامت معنوی به مراقبت معنوی محدود شده که این جفا به سلامت معنوی است؛ البته ما در فرهنگ خودمان به صورت‌های گوناگون به سلامت معنوی پرداخته شده ولی متاسفانه آن‌ها را تاکنون به زبان دانشگاهی تولید نکردیم.

وی تصریح کرد: پزشکی درمان نیست بلکه پیشگیری به معنی نگاهداری سلامت مردم است بنابراین وقتی صحبت از طب سنتی می‌کنیم به معنی کنار گذاشتن طب مدرن نیست؛ با این حال باید تاکید کرد سلامت معنوی که در غرب رایج است با آنچه در معارف مان داریم تفاوت بسیاری دارد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در پایان گفت: بعد از انفلاب اسلامی دنبال این بودیم وحدت حوزه و دانشگاه صورت گیرد اما اکنون حوزه، دانشگاهی شده یعنی افرادی در حوزه‌ها صحبت‌هایی که بیان می‌کنند مانند صحبت افرادی است که در دانشگاه‌ها سخن می‌گویند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار