فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

واکسن کرونای «نورا» عوارض بسیار کمی دارد

ابولقاسمی گفت: ساخت واکسن نورا توسط دانشگاه بقیه الله به جهت نو ترکیب بودن از عوارض کمی‌ برخوردار است.
کد خبر: ۴۶۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 27June 2021

واکسن کرونای نورا عوارض بسیار کمی داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در آیین افتتاحیه مرکز کارآزمایی بالینی این دانشگاه (واکسن‌نورا) که صبح امروز در محل دانشگاه بقیه الله برگزار شد، اظهار داشت: ما یکی از مراکز بزرگ‌ خدمت‌رسانی به مردم در طی ۱۶ ماه گذشته بودیم به نحوی‌ که بیش از ۱۴ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کردیم؛ علاوه بر این، ۲۰۰ مقاله علمی هم در مجامع بین‌المللی از تحقیقات کووید این دانشگاه منتشر شده است.

وی افزود: با ساخت داروی فاکتور هشت توسط دانشگاه بقیه الله از واردات این دارو که ۶۰‌میلیون یورو هزینه واردات آن بود جلوگیری شد.

 فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ادامه داد: اگر روزی فردی ضد انسانی‌ مانند ترامپ از صادرات دارو‌های ویژه بیماران‌ سرطانی جلوگیری کند باید با کمک‌ کشور‌های دوست بتوانیم این گونه اقدامات را خنثی‌کنیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: تصور نمی‌شد دانشگاه ما بتواند در حوزه ساخت این واکسن عمل کند، ولی با تلاش‌های محققان کشورمان موفق شدیم واکسن را با همکاری دانشگاه امام حسین تولید کنیم؛ البته ما دستاورد‌های خود را بر خلاف آمریکایی‌ها مخفی نمی‌کنیم و همان‌گونه که رهبری تاکید کردند آن را به صورت عمومی منتشر خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: این و‌اکسن نوترکیب عوارض کمی دارد و امیدواریم پس‌ از شروع در مرحله اول یک میلیون و بعد از یک‌ ماه سه میلیون دُز واکسن را تولید کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار