فرمانده دانشگاه بقیه‌الله:

واکسن «نورا» ۹۰ درصد در برابر کرونا اثربخشی دارد

ابوالقاسمی گفت: واکسن نورا در فاز‌های بالینی خود ثابت کرده با حدود ۹۰ درصد اثربخشی، می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ - 02January 2022

واکسن «نورا» ۹۰ درصد در برابر کرونا اثربخشی داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حسن ابوالقاسمی فرمانده دانشگاه بقیه‌الله صبح امروز (یکشنبه) در جشنواره باقرالعلوم این دانشگاه و شروع فاز سوم واکسن نورا، اظهار داشت: برای اینکه از منویات رهبر انقلاب اسلامی اطاعت کرده باشیم تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در حوزه پژوهش و درمان با این ویروسی که فراگیر شده موفق شویم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با تولید واکسن نوترکیب همانگونه که در بیمارستان بقیه‌الله به عنوان بزرگترین مرکز درمانی بیماران کرونایی علی‌رغم تقدیم هفت شهید مدافع سلامت موفق عمل کردیم، در این حوزه نیز دستاورد‌های خوبی برای مردم ارائه دهیم.

فرمانده دانشگاه بقیه‌الله درباره شهید سلیمانی هم گفت: سردار سلیمانی را کابو‌ی‌های وحشی تربیت شده در فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب ترور کردند؛ لذا ما در دانشگاه بقیه‌الله با خودباوری و تلاش جهت عبور از مرز‌های دانش، سعی می‌کنیم انتقام خود را از عاملان ترور حاج قاسم سلیمانی بگیریم.

ابوالقاسمی افزود: پس از تایید نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن نورا، پنج میلیون دز از این واکسن را برای تزریق توزیع خواهیم کرد؛ زمانی کار بر روی این واکسن نوترکیب را آغاز کردیم که ساخت این نوع واکسن‌ها هنوز جایی در جوامع مختلف نداشت، زیرا زمانی که واکسن‌های کرونا تولید شد، همه براساس ویروس کشته شده تولید شده بودند، اما امروز تحقیقات نشان داده بهترین واکسن، واکسن‌های نوترکیب است به نحوی که امروزه بیش از ۵۰ واکسن نوترکیب در دنیا در حال مطالعه قرار دارند تا بلکه خود را به بازار مصرف برسانند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن نورا در فاز‌های بالینی خود ثابت کرده با حدود ۹۰ درصد اثربخشی می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد از این رو برای طی کردن مرحله نهایی کارآزمایی بالینی خود ۱۰ هزار نفر از امروز به صورت داوطلبانه این واکسن را تزریق می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار