وزیر بهداشت:

واکسن نورا تا یک‌ ماه آینده می‌تواند برای تزریق عمومی مورد استفاده قرار گیرد

عین‌اللهی با بیان اینکه تولید پنج نوع واکسن نشان از توانمندی‌های علمی ما دارد گفت: واکسن نورا تا یک‌ ماه آینده می‌تواند برای تزریق عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 02January 2022

واکسن نورا تا یک‌ ماه آینده می‌تواند برای تزریق عمومی مورد استفاده قرار گیردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت صبح امروز (یکشنبه) در جشنواره باقرالعلوم دانشگاه بقیه‌الله و آغاز فاز سوم واکسن کرونا، اظهار داشت: کرونا یکسری واقعیت‌های جهان را نشان داد کشور‌هایی که ادعا می‌کردند بسیار پیشرفته هستند و با وسایل تبلیغاتی‌ خود جهان را دارای کدخدا معرفی می‌کردند، اما کرونا چهره واقعی آن‌ها را نشان داد، زیرا در برابر این بیماری شدیدا درمانده شدند به نحوی که امروز روزانه هزار نفر مرگ‌و میر بواسطه ابتلا به کرونا دارند و این نشان داد قدرت آن‌ها پوشالی است.

وی افزود: اما کشور ما علی‌رغم همه محدودیت‌ها و فشار‌هایی که متحمل شده در برابر کرونا نشان داد قوی است و این هم به دلیل مردمی است که در ایران زندگی می‌کنند؛ در مواجه با کرونا هیچ بیماری بر روی زمین نماند و حتی پرسنل درمانی ما تا حد شهادت ایثارگرانه به مردم خدمت کردند به نحوی که تاکنون نظام سلامت کشورمان ۲۰۵ شهید در مواجهه با کرونا تقدیم کرده است.

وی بیمارستان بقیه‌الله را نگین مراکز درمانی مبارزه با کرونا دانست و ادامه داد: تا شروع کار دولت جدید پنج میلیون نفر واکسن‌ را تزریق کرده بودند و از واکسن به عنوان کار سیاسی استفاده می‌شد، اما با تشکیل دولت سیزدهم تا کنون ۱۲۰ میلیون واکسن تزریق شده است و در هفته به اندازه جمعیت امارات واکسن تزریق می‌شد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: البته این بواسطه حضور بسیجیان در واکسیناسیون بود، زیرا اگر می‌خواستیم‌ تنها از امکانات دولتی استفاده کنیم انجام این حجم از واکسن بیش از یک سال طول می‌کشید و این در حالی است که متاسفانه یک ریال هم به کسانی که در مراکز واکسیناسیون فعالیت می‌کردند نتوانستیم بدهیم.

وی‌ تاکید کرد: ورود بسیجیان به حوزه تزریق واکسن موجب شد تا جوانان و بسیجیان به دور از تبلیغات سویی که انجام می‌شد به یکدیگر وصل شوند لذا ما نباید از جوانان جدا شویم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: چاپ مقالات پژوهشی را در مجلات خارجی افتخار می‌دانیم، اما اصلا خوب نیستیم، زیرا آن‌ها از مقالات و پژوهش‌های دیگران استفاده می‌کنند و آن‌ها را به محصول تبدیل می‌کنند؛ شاخص ما امروز صرف داشتن نیروی انسانی نیست بلکه باید ببینیم این تعداد مثلا استاد دانشگاه چه مقدار خروجی داشته است.

وی تصریح کرد: در بیان دستاورد‌ها موفق نیستیم، زیرا هیچ کشوری پنج نوع واکسن ندارد لذا این تعداد واکسن نشان از توانمندی‌های علمی ما دارد از اینرو انتظار داریم واکسن نورا به خوبی به جامعه معرفی شود و امیدواریم تا یک ماه آینده این واکسن بتواند برای تزریق عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار